"Twingly statistik"

torsdag 20 september 2018

Hård blåst....lång dag för Albin....



Vi gick upp klockan sex som vanligt. Robban kom en 15-20 minuter senare för att gå morgonrundan med oss innan han skulle åka till Örebro. Idag fick Albin följa med honom så det har varit väldigt tyst och stilla här hemma...


Matte och jag är ute på en förmiddagspromenad....




Här står jag uppbunden vid Coop. Jag kunde inte stå på den vanliga mer avskilda platsen för de höll på och sopade trottoaren och jag tycker att den stora maskinen är jätteläskig. Matte skulle inte skicka något paket idag utan hon skulle köpa tvättmedel. Hon brukar aldrig handla på Coop men tvättmedlet, Ariel som hon alltid använder fanns inte på Ica och hon måste ha det i morgon bittida då hon har tvättstugan igen, så hon gjorde ett undantag. Hon gillar inte alls Coop av flera orsaker men ett av dem är att de är dyra. Tvättmedlet var 2 kr dyrare där än på Ica.










Eftermiddagspromenaden var inte kul alls. Jag gillar inte när det blåser så här hårt men matte tvingade mig att gå hela rundan trots att hon knappt kunde andas själv...



Måste vi fortsätta? Jag vill gå hem nu!












Det blev en lång dag för Albin. Hemresan tog också tid på grund av trafikolycka mellan Örebro - Arboga som vanligt. De var inte hemma förrän klockan var närmare sex...


Albin har gått ett par promenader i Örebro under dagen



Han gillar nya platser....



.....och är nyfiken på det mesta




...och dessutom älskar han att ligga i bilen och kolla på allt som händer runt omkring











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar