"Twingly statistik"

fredag 7 september 2018

Skogen igen....djurkliniken...inflammation/ny kost




Det var kul att få komma ut till skogen igen. Det var ett tag sedan sist




Albin har fått vittring på något?



Jag undrar också vad det kan vara för något?



Massor av skolungdomar har kommit för att ha orientering...














Albin är inte alls bra i magen. Hans avföring är lös och den luktar fruktansvärt illa trots fiskdiet i snart två veckor. Matte sa att vi skulle åka till djurkliniken i Arboga för rådfrågning. Hon hade tur för veterinären kunde ta emot honom. Albin har troligen en inflammerad tarm som är i obalans. Han ska äta en specialkost samt olika kosttillskott. Blir han inte bra på en vecka ska han tillbaka.



......är en veterinärdiet för hundar med kroniska och akuta problem i mag-tarmkanalen. 


Våtfoder, samma som ovan



Canikur hjälper till att återställa tarmfunktionen




FortiFlora är ett fodertillskott som innehåller levande "snälla" bakterier (probiotika) för att balansera oroliga magar. FortiFlora har han fått i drygt en vecka redan men ska fortsätta med det också.



Vätskeersättning som matte häller i vattenskålen. Det ges vid återhämtning efter akut diarré. Det gjorde inget om Iris är där och dricker. Det lär hon göra...

Jag och Leo dricker ur en annan skål som egentligen är till för katterna...




Robban rastade mig utanför djurkliniken men jag blev rädd för att jag också måste gå in dit. Nu slapp jag det, tack o lov....











Albin tycks gilla sin diet. Veterinären sa att han inte kunde leva på bara fisk längre eftersom magen ändå inte har blivit bra och det var ju det matte också insåg....










Jag vilar efter kvällsmaten....Matte sa att Lena ska följa med på kvällspromenaden när hon har slutat jobba. Det ska bli så kul för det var länge sedan jag träffade henne.

Robban jobbar och kommer inte tillbaka förrän på söndag morgon så nu hoppas matte att Albin inte blir sämre så att han måste in akut som veterinären sa....Vi får hålla både tummar och tassar att magen stabiliserar sig...










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar