"Twingly statistik"

söndag 2 september 2018

Skogen....fiskdiet fortfarande...medtagen






Vi åkte till skogen ganska så tidigt idag. 




.....här fanns något intressant











På hemvägen stannade vi till vid Ica för matte var tvungen att köpa torsk och fiskbullar till Albin. Han är fortfarande riktigt dålig i magen....




Hemma igen















Efter lunchen fick Albin följa med Robban. Han skulle fika hos Lena på caféet. Hon har ju haft öppet varje dag under hela sommaren men nu är det bara öppet på helgerna igen.











Matte bakade en äppelpaj igen, av äpplen som hon har fått av Lena









Det har varit underbart skönt väder idag


Funderar på om jag ska lägga mig en stund ute på balkongen



...gjorde det då jag såg att matte skulle sitta och läsa här















Albin är trött och ser lite medtagen ut. Det tar på krafterna att ha magsjuka









Bild från "Mitt kök"

Matte bjöd Robban på en ny rätt som hon inte har gjort tidigare. Ugnsbakad baconlindad fläskfilé med ugnsbakad potatis, steklök och vitlök. Det var tydligen jättegott! 

Jag fick faktiskt lite fläskfilé i min mat men i smyg eftersom Albin bara får äta sin fiskdiet. Vi ville inte att han skulle bli ledsen....













Har precis gått kvällsrundan




..... och fortfarande är det 20 grader varmt ute 




Det är fotbollsmatch på gång. Det är tydligen tjejlag som spelar




Väntar in Albin som ska käka gräs












Nu är jag riktigt trött. Vilar en stund medan jag väntar på kvällsgodiset. Det är synd om Albin som inte får något godis nu när han är sjuk. Jag får inte mitt förrän han har lagt sig för natten...












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar