"Twingly statistik"

tisdag 26 mars 2019

Kalla vindar...halvrisig mage...vet.kostnader




Vi har haft fint väder hela dagen även om det blåste lite väl kalla vindar. Det är ingen vårvärme just nu..Matte trodde att hon kunde hänga in vinterjackan men den får nog hänga med några dagar till...



Matte och Robban är inne på Ica och handlar. Vi åker inte så ofta till Ica Maxi längre för matte vill gynna den lokala Ica-handlaren, inte minst för att det är en mycket trevlig butik och att det är viktigt med en livsmedelsbutik i kommunen....Vi har ju Coop förstås men där handlar bara matte i nödfall och det tycks gälla för många andra kunder också...




Bra med gångavstånd till butiken så slipper jag åka bil...



Måste invänta Albin som är lite halvrisig i magen av någon konstig anledning...




Måste vara jättejobbigt att vara så känslig i magen. Tur att inte jag är det eftersom jag gillar allt som går att äta...










Och idag hade jag tur eftersom matte skulle laga chili con carne till middag för varje gång som matte lagar mat med nötfärs i så får jag rå nötfärs i min kvällsmat. Jättegott!











I kväll ska matte kolla på programmet Plus på SVT 1 klockan 22.00 där de ska ta upp de otroligt höga veterinärkostnaderna. Behövs verkligen diskuteras och göras något åt...







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar