"Twingly statistik"

måndag 25 mars 2019

Långpromenad...trasigt kolli...




Robban tog en riktigt lång promenad med oss idag efter den blåsiga helgen med stormbyar då det mest blev kortare rundor



Albin har fått syn på en liten främmande dvärghund som vi inte har sett tidigare




Nu vill jag gå hem men det fick jag inte...



Undrar vart vi ska gå nu? Känner inte alls igen mig här...









Kort stopp vid Ica. Albin gäspar som vanligt




Oj, här fanns många intressanta dofter












Matte kunde inte gå ut eftersom hon skulle passa Postnord idag igen. De skulle komma under dagen och senast kl 16.00 med det saknade kollit med varor från Animail. 

Kl 16.30 ringer det på dörren och chauffören kommer in med en trasig kartong som är slarvigt igentejpad. "Det är bäst att vi kollar att allt finns med" säger han. Matte och chauffören går igenom den trasiga kartongen och det visar sig att inget saknas men både förpackningarna med kattsand och hundkex var ordentligt skadade och tillbucklade. Den som har katter vet ju hur kul det är att få en trasig kattsandsförpackning. "suck"



Matte blev förstås ordentligt irriterad men det var inte chaufförens fel utan troligen är det ovarsam hantering på terminalen där chaufförerna hämtar sina kollin...

....och den trevlige chauffören blev förstås ordentligt utskälld av mig. Han frågade matte om jag var snäll? Hon sa att jag är snäll men lite väl vaktig här hemma...Jo, men jag tystnade när jag märkte att det fanns hundkex och mat i kartongen, även om det nu visade sig vara Albins foder...Det doftade gott i alla fall...








Hur som helst blev Iris jätteglad över att äntligen få sitt favoritfoder








Igår var matte, Robban och Lena i Eskilstuna på Magnus Carlssons show "Från Barbados till Gamla stan".

Showen var så fantastiskt bra så matte skulle kunna se den igen, fullt ös i två timmar utan avbrott. Magnus måste ha en utomordentligt bra kondition som orkar med detta tempo och ändå sjunga och dansa så bra, något som alla blev imponerade av. Till och med Robban som egentligen bara gillar hårdrock tyckte att showen var jättebra och det säger inte så lite.







Vilar lite innan kvällsrundan...







Matte ska förstås se matchen Skellefteå AIK - Djurgården men har inga större förhoppningar när det gäller DIF-vinst denna kväll. För viktiga spelare är skadade och dessutom spel på bortaplan...










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar