"Twingly statistik"

måndag 11 mars 2019

Vår?....intelligent o luktsinne




Det har varit jätteskönt väder hela dagen, -2 grader men värmande solsken




Fåglarna verkar gilla att våren är på gång




...och Albin verkar njuta han också. Han kan stå och filosofera en lång stund. Undrar vad han funderar på?









Matte var hos sin läkare idag. Hon fick lämna en hel del blodprover och så skrev han remiss till gastroskopi. Något matte inte alls ser fram emot men blir tvungen till. Läkaren kunde inte skriva ut annan medicinering pga mattes allergier och de läkemedel matte har nu hjälper inte alls.







På hemväg från läkaren blev det ett stopp vid Granngården för matte skulle köpa Dentastix och hundkex till oss och det var ju himla snällt










Matte har länge förstått att jag är en ovanligt klok hund och nu verkar Robban också inse det för han sa tidigare idag att han var mäkta imponerad över att jag är så intelligent och det var ju kul att höra...

...dessutom tycker de att jag har ett mycket väl utvecklat luktsinne. De har fått bevis på det många gånger. Ett aktuellt exempel är att när vi var på hemväg från promenaden och vi kom till korsningen en bra bit från vår parkering så blev jag eld och lågor för jag fick upp vittring på en person som jag gillar. Matte och Robban fattade först ingenting och hade fullt sjå med att få mig att gå lugnt och stilla. De blev oerhört förvånade när de såg vad jag redan visste. Lena satt i sin bil bland alla andra bilar på parkeringen. Det de inte kan förstå är hur jag kände det på så långt håll eftersom Lena satt inne i sin bil, en bil som jag överhuvudtaget knappt har sett tidigare. Albin fattade ingenting förrän hon öppnade bildörren och då blev förstås även han superglad...







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar