"Twingly statistik"

söndag 4 augusti 2019

Flera långpromenader i helgen...




Den här helgen har vi mest varit ute på långpromenader eftersom matte inte kan göra så mycket annat än åka elrullstol med sitt onda ben men vi har gått och gått och gått så nog har vi fått motion alltid...


Jag hade inte sett höbalarna tidigare och undrade vad det var för stora konstiga saker? Robban ville visa mig dem på närmare håll...





Först vågade jag mig inte fram hur mycket än Robban försökte locka på mig



....men efter en stund fattade jag mod och insåg snabbt att det inte var farligt




Igår var det varmare ute..Idag var det runt 18 grader men blåsigt så det kändes kallare




Albin visar matte när han vill ha vatten. Då puttar han på korgen där vattenflaskan står...



Det här området brukar vi aldrig gå i. Det verkar vara väldigt hundrikt man hör hundar lite här och där...



....spännande med nya dofter att undersöka



...och riktigt kul och intressant att besöka nya platser



....finns mycket att kolla på




...och undersöka




Här har vi inte heller varit tidigare



Vi gick upp och tittade på en runsten


Stenen är rest av Torkil till minne av sina bröder Åsgöt och Torgöt, några av de första kristna Kungsörsborna.













Idag stannade vi till på Lenas café också. Där var ett helt mc-gäng och massor av motorcyklar....



Det är faktiskt värt ett besök på Miniature Kingdom som ligger i anslutning till caféet och se den otroligt fina tåganläggningen över Sverige. Så välgjord! Det är sista veckan som de har öppet varje dag. Sedan blir det bara helger igen. Grupper kan förstås boka annan tid...

Bilden ovan är vinjetten som visades på den senaste av SVT:s julkalender...






Stopp vid Ica. Robban fick gå in och handla några saker till matte som väntade utanför med oss




Albin ville hålla sig nära matte








Nu är både Albin och jag jättetrötta efter alla promenader och intryck










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar