"Twingly statistik"

lördag 10 augusti 2019

Skotträdd....långpromenad....fika...






Nu är jag trött och det beror mest på att jag var så himla skraj när matte och Robban först tvingade ut mig på en riktigt lång promenad på förmiddagen trots att jag hörde massor av skott från skjutbanan och nyss kom jag in från en promenad då jag trodde att åskan var på gång. Det tar på nerverna kan jag lova...


Robban var tvungen att hämta en tröja som han hade i bilen när vi skulle iväg på långpromenaden. Det började blåsa upp redan då...och jag skakar som ett asplöv då jag hör skotten från skjutbanan....




Försöker sprätta efter toabesöket men det gick inte så bra. Jag är fortfarande väldigt orolig..


Ett kort stopp när Robban och matte skulle snacka med en god vän som stannade sin bil för en pratstund..




Albin håller alltid koll så att matte hänger med...



Vi stannade till vid Lenas café. 



Matte och Robban var inne och fikade. Där var massor av folk som var inne och kollade på Miniature Kingdom så Lena och hennes svägerska hade fullt upp med jobb då kunder även ville fika och ha allt från räksmörgåsar, andra smörgåsar med olika pålägg, toast, våfflor, varm korv, kaffebröd och glass i strutar eller bägare och helst på en gång...

Matte tog en glutenfri fralla med ost o skinka på och Robban åt en toast som vanligt...


Bild från Miniature Kingdom




Efter cafébesöket gick vi riktigt riktigt långt innan vi äntligen kom hem. Halvvägs började det att regna men matte och Robban hade tagit med sig regnjackor så de blev inte så våta


Albin ville ha en vattenpaus. Jag ville bara hem för det kändes som om det skulle börja åska...



Vi gick förbi den fina och välvårdade kyrkogården.....






Matte och Robban har precis sett matchen Djurgården - Sirius som DIF vann med 4-0. Laget spelar faktiskt riktigt bra och leder serien just nu...

Robban har nu åkt hem och jag väntar bara på kvällsgodiset...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar