"Twingly statistik"

torsdag 15 augusti 2019

Trött...cyklister...hundmöten...fullmåne





Jag är trött för Robban kom redan halv sex i morse för att gå morgonrundan med oss. I och för sig kunde jag vila när han hade åkt till jobbet men sedan har vi varit ute på långa promenader och det tar på krafterna...och lite spänd är jag fortfarande när jag är ute..Snart ska vi väl ut på kvällspromenaden också. Hoppas att den inte blir så lång...








Matte försökte få mig att vända mig om för vi skulle åt andra hållet. Jag ville helst hem men matte fick förstås sin vilja igenom...



Hon brukar faktiskt låta mig gå i utsträckt koppel så att jag kan gå i min egen takt men det går ju inte överallt. Matte är smått irriterad på alla cyklister som bara dyker upp i full fart bakifrån utan att på något sätt markera det. Hon börjar undra om ringklockor är ett valfritt tillbehör för under de senaste veckorna är det bara två som har använt det....







Albin kollar in tre små gaphalsar till hundar. Den ena försöker tydligen överrösta den andre....



Och här stannade matte så att den äldre hundägaren kunde få med sig sin envisa softcoated wheaten terrier som hade  fått syn på Albin och inte ville ta ett steg till. De blev stående ett bra tag. Matte kunde inte låta bli att skratta för det såg så kul ut samtidigt som hon tyckte synd om damen för matte vet ju hur viljestark en terrier kan vara. Den terriern verkar inte vara så förtjust i andra hundar heller. Det har vi sett ett flertal  gånger och matte har många gånger tänkt att damen nog skulle ha valt en annan ras...






Det är fullmåne. En tid för fester, romantik och kärlek. Starka känslor är i omlopp både på gott och ont. Risk för bråk och våld! Ta det försiktigt och se upp i trafiken! Det är bra tid att fundera på vad som behöver rensas bort ur ditt liv för att lämna plats för nytt. Det kan gälla prylar, dåliga relationer, ovanor eller något annat. Har du funderat på en livsstilsförändring för att få bättre hälsa så är det dags att ta itu med det nu.
Fullmånen skänker extra energi så många kan ha svårt med sömnen i ett par nätter.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar