"Twingly statistik"

lördag 17 augusti 2019

Promenader...fika...hundmöten...god gärning...




Matte och jag tog en promenad vid 14-tiden medan Robban tog med sig Albin och åkte till Lena och fikade. 



Matte kunde inte följa med för hon kan inte stödja på det högra benet på grund av en ohygglig smärta och svullnad.Tur att hon har elrullstolen så vi kan komma ut ändå...




Corvetteklubben var och kollade på Miniature Kingdom







Vi gick förstås den obligatoriska förmiddagspromenaden...


Albin var jätteduktig när en golden passerade förbi, en ras han har väldigt svårt för. Han satt så stilla hela tiden och gjorde inte minsta ansats till utfall. Matte har jobbat stenhårt med hundmöten sedan hon fick elrullstolen och det ger resultat...



Han var också på lek- och bushumör idag



Något som jag inte alls gillar...



Nu vill jag gå vidare







Robban ville att matte skulle tvätta hans arbetskläder så han fick gå in och köpa tvättmedel för det hade tagit slut...






Albin blev bra snopen och besviken då han efter morgonrundan kom ut på balkongen....




...och såg att Leo hade snott hans plats. Matte offrade ju en julvaxduk som underlägg då balkongmattan inte har torkat efter allt regn..men Leo flyttar man inte gärna på, åtminstone gör inte Albin eller jag det...




Matte är tvungen att inta ryggläge emellanåt och passade på när Robban och Albin var borta men hon får inte vara ensam i sängen....




Leo ligger bredvid matte...



...och Iris ovanpå henne




...och jag nedanför sängen





...men matte har inte ro att vila någon längre stund åt gången så hon bakade en äppelpaj som omväxling till alla bärpajer





Robban har gjort en god gärning idag igen. Mattes granne, en gravt synskadad 90 år gammal dam behövde hjälp då hennes telefon inte fungerade. Det gick varken ringa ut eller in på den och hon är så beroende av sin telefon. Hon har precis kommit hem från en sjukhusvistelse. Robban ringde Telia men de har tydligen bara öppet på vardagar under kontorstid. Dålig service minst sagt! Han försökte få tag i damens son men han svarade inte. Efter många om och men fick han tag i en syster till damen. Systern var så tacksam över att han meddelade henne och grannen var tacksam över att Robban hjälpte henne igen för det är inte första gången som hennes telefon strular och han har ryckt in och hjälpt till att få kontakt med omvärlden...






1 kommentar:

  1. Hej! Vad härligt med alla djur. Jag blir alldeles glad. :D
    Men det är inte därför jag skriver.

    Jag ville bara berätta att vi på Telia finns tillgänglig på helger också. Du hittar oss på chatt och e-post via www.telia.se/kontakt och jag och mina närmaste hittas på bland annat Facebook och Twitter fram till 17.

    Behövs det mer hjälp nu är det bara att höra av sig. :)

    Lycka till med alla hundar och katter och ha en underbar söndag!

    //Anna Pettersson, Telia Kundservice

    SvaraRadera