"Twingly statistik"

tisdag 27 augusti 2019

Tidig runda men sovmorgon ändå...för varmt...fjärilar




Både Albin och jag var ute på morgonrunda före sex i morse men sedan la vi oss igen så man kan säga att det blev sovmorgon för både matte och oss hundar. Vi låg kvar ända till klockan nio och det har väl aldrig hänt tidigare...

Matte skulle egentligen haft tvättstugan i morse men hon hade så stora problem med andningen så hon blev tvungen att ändra tiden till en annan dag....






Ett par timmar senare fick jag en promenad. Det var varmt redan då så promenaden blev inte lika lång som vanligt...


Här har många hundar varit känner jag...




Vi stannade till vid Ica för matte var tvungen att handla...



Jag fick en utskällning av matte och det bara för att jag skällde ut en man som körde förbi oss med sin elrullstol. Jag tyckte helt enkelt att han kom för nära matte. Mannen blev inte speciellt rädd för han skrattade bara åt mig men det gjorde inte matte...








Albin undrar vad de håller på med på vårt torg? Och kollar intresserat på lastbilarna...



Redan tidigt i morse började de med att sätta upp ett stort öltält inför kommande helgs festligheter här. De har jobbat hela dagen och ännu är inte hela tältet uppe




Albin är fortfarande duktig när han får syn på andra hundar...



Viktig vattenpaus i skuggan nu när det är så varmt...Nu 28 grader och sol




Matte mötte Lenas äldsta dotter och hennes lilla son. Albin var måttligt intresserad av pratstunden...




Albin fortfarande är intresserad av tältarbetarna






Det blev bara en promenad för oss idag. Sedan har vi bara varit ute och kissat. Matte tänkte ta en längre promenad med oss i kväll då det förhoppningsfullt är svalare ute...




Till och med Albin gick in en stund från balkongen på grund av den jobbiga värmen. Här undrar han vad Iris håller på med? Jo, hon jagar en fjäril som har förirrat sig in till oss. Tack o lov hann den flyga ut igen innan Iris fick tag i den...

Värre gick det för en annan fjäril häromdagen. Matte undrade vad Leo höll på mig då han for fram i hennes sovrum? Tyvärr upptäckte hon för sent att han lekte med en fjäril och det alldeles för hårdhänt. Fjärilen överlevde inte....



Katterna bryr sig inte ett skvatt om flugor, myror eller andra insekter men fjärilarna kunde de tydligen inte motstå...så synd..








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar