"Twingly statistik"

tisdag 13 augusti 2019

Mardrömskväll...blixtnedslag...och jobbig dag...




Nu är jag dötrött och fortfarande skakig efter en mardrömslik kväll och mycket jobbig dag....





Jag hade ändå tur att jag hann gå kvällspromenaden innan det värsta ovädret bröt ut...



...men Albin hade mindre tur för himlen öppnade sig och regnet vräkte ner när det var hans tur att ta sin runda som nu blev kortare än tänkt. Både matte och Albin var helt sjöblöta när de kom hem. Matte hade regnjacka på sig för det hade ju kommit regnskurar hela dagen men var ändå blöt ända in på underkläderna...


...fin regnbåge

Matte hann torka honom efter den våta rundan och även natta honom precis innan ett fruktansvärt åskoväder satte igång. Åskan var precis över oss och blixtarna avlöste varandra så det var bara för matte att släppa ut Albin från sitt  sovrum för hon förstod att han blev orolig. Att jag redan hade fått panik förstår ju alla. Plötsligt kommer den värsta smäll jag och matte någonsin har hört. Blixten slog ner i en av de höga belysningsstolparna på fotbollsplanen här nedanför oss men det lät som den slog ner i vårt hus. Både Albin, Leo och jag blev skiträdda. Tur att matte är lugn för vi sprang till henne allihop. Det var bara Iris som inte reagerade..

Genom blixtnedslaget så slutade både TV-kanalerna och internet att fungera så det blev en TV-fri kväll för matte....Efter några timmar hade ovädret lugnat sig och Albin kunde gå till sängs igen. Och äntligen kunde jag äta mitt kvällsgodis även om jag fortfarande var mycket orolig...Det ska mycket till innan jag slutar att äta helt...






Lugnet varade inte så länge för när vi var ute på förmiddagspromenaden så började det att skjutas på skjutbanan igen och de har hållit på i stort sett hela dagen och gör så fortfarande...


Promenaden började bra...




...men snart blev jag stressad av skotten som hördes


Albin blir inte alls lika påverkad...



Och självklart måste matte handla..



Äntligen ska vi gå hem...






Balkongmattan är helt genomblöt så matte offrade en vaxduk som Albin kunde sitta/ligga på för han ville förstås vara ute på balkongen som vanligt trots det eviga skjutandet...



Jag har mest legat under öppna spisen...







På eftermiddagen blev jag ännu mer stressad för då sköt de ännu mera



Robban försökte lugna mig men det funkade inget vidare. Jag ville bara hem så vi kortade ner promenaden...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar