"Twingly statistik"

onsdag 21 augusti 2019

Promenader...orättvist....vacker vovve


Dagen har bestått av promenader och åter promenader så nu är jag trött...









Matte har tre olika astmamediciner men hon upptäckte inte förrän vid sängdags igår kväll att den som hon ska inhalera två doser varje morgon och kväll hade tagit slut och det var ju så dags då. Den är mer långtidsverkande så natten och framför allt morgonen var jättejobbig men hon får faktiskt skylla sig själv. Hon trodde att hon hade en inhalator kvar men så var inte fallet...



Det betydde att inte nog med att jag var ute på tidig morgonrunda klockan 05.45 utan jag fick ytterligare en morgonrunda till apoteket vid åttatiden....



...så här ligger jag utanför apoteket och väntar. Och tror ni att vi tog raka vägen hem? Nej, självklart tog hon en omväg när vi i alla fall var ute som hon sa....Jag har alltså tagit en promenad mer än Albin och även om han nu får betydligt längre promenader än mig så tycker jag att det är orättvist...







Skolorna började här idag och Albin kollar in när eleverna är på väg till skolan här intill. Det var ju ett tag sedan sist...




Här saktade matte in och stannade för de möter en hel förskoleklass, små barn i cirka två-treårsåldern. De gick så fint i sina led och såg så gulliga ut i sina västar. "Vacker vovve" sa de till Albin när de passerade förbi...







Det är inte ofta jag gäspar men nu hände det...




...ett av mina tvärstopp som matte starkt ogillar







Albin och matte mötte en massa joggande ungdomar på senaste promenaden





...och på fotbollsplanerna spelades flera matcher. Det har varit mycket folk i rörelse överallt hela dagen. Märks att skolorna har börjat och semestrarna är slut...











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar