"Twingly statistik"

torsdag 29 augusti 2019

Jobbig natt....och eftermiddag





Vi tog morgonrundan vid åttatiden och då var jag fortfarande trött för jag höll matte vaken i stort sett hela natten. Jag väckte henne vid ettiden i natt när det värsta åskovädret var över oss. Alltså, jag var jätterädd...





Nu på morgonen var det skönt och stilla ute i alla fall, 19 grader varmt





Väntar medan matte plockar upp efter mig





Därefter var det Albins tur att ta sin runda




Han överraskade matte genom att inte reagera överhuvudtaget på den stora schäfern som han alltid har gjort utfall mot...Nu väntade han lugnt medan de passerade förbi...




Matte tyckte att Robban skulle ta sovmorgon då han inte var hemma förrän sent igår kväll. Han var jättetrött efter att ha kört ett mycket dyrbart och plomberat gods från Göteborg till Örebro i ett uruselt väder med åska och blixtar som avlöste varandra och ösregn mest hela vägen men det jobbigaste var nog att hålla koll på alla idioter till bilister som gör vansinniga omkörningar på de mest olämpliga platser...En tungt lastad långtradare kan inte tvärnita och stanna hur lätt som helst. Märkligt att inte fler olyckor sker och hur vågar folk utmana ödet på det viset?


Robban kom och följde med på en långpromenad vid tiotiden



Och vad händer där borta?


Det var så kvavt och hett ute nu 



....så vi tog flera vattenpauser




Jag la mig en stund i skuggan för att vila och det mitt på trottoaren





Matte bokade tvättstugan på eftermiddagen för att få hjälp av Robban. Det slutade med att han ensam fick ta hand om tvätten för mattes hälsoproblem var för jobbiga. Det blev en maskin vittvätt och en kulört...

Däremot tvättade matte hans arbetskläder här hemma...









Vid 15-tiden blev det plötsligt riktigt mörkt ute och så var det dags för åska och regn igen. Jag hatar det här vädret!








Här är en som inte alls bryr sig om att det mullrar och dundrar ovanför huset...



....och det gör inte den här damen heller








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar