"Twingly statistik"

söndag 18 augusti 2019

Katter....hundrastgård...inkallning....fika




Väntar på att Robban ska plocka bort en massa grejer så att jag kan åka med....



Vi sitter i bilen utanför Hundarenan här i stan. Det är en internationell kattutställning där som matte och Robban ville besöka..



Där fanns många mycket vackra katter. Robbans favoritras är Maine coon och där fanns många katter av den rasen. Den ena vackrare än den andra. Matte har ingen speciell favoritras...


...så söta



Fick pris som bästa kastrathane





Efter besöket på kattutställningen åkte vi till hundrastgården. Vi blev jätteglada för det var ett tag sedan sist...


Albin tycker nog att jag är bra tråkig för jag gick med nosen i marken mest hela tiden...



Robban tränade inkallning med Albin



....det gick förstås jättebra. Här är Albin på väg tillbaka till matte



Och så var det min tur. Jovisst, jag stack iväg som ett skott mot Robban men tvärnitade ett par meter framför honom för jag fick upp en mycket intressant doft som var viktigare tyckte jag...Fick alltså inte godkänt....



Albin höll sig mest hos matte när han hade sprungit av sig. Han håller alltid koll på var matte och Robban befinner sig medan jag är mer koncentrerad på att undersöka alla dofter och vittringar över området...




Därefter åkte vi till Lenas café för Robban och matte ville fika..Kassaapparaten i fiket strejkade men Robban fixade det hela....

Som vanligt var där mycket folk som ville kolla på Miniature Kingdom och ta sig en fika...






Terminalen där anläggningen styrs ifrån





Vi hade i alla fall tur med vädret för regnet kom inte förrän på eftermiddagen när vi var hemma igen och nu ser det ut att klarna upp. Vore så skönt om det inte regnade under kvällsrundan...










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar