"Twingly statistik"

torsdag 8 augusti 2019

Långrundor...Iris....regnskydd...dammsugning...mjukisdjur






I morse fick jag gå morgonrundan först. Matte tog en längre runda med oss eftersom de hade varnat för regnskurar med eventuell åska under dagen.



Därefter var det Albins tur och han fick förstås en ännu längre runda. Det blev ett par hundmöten med stora hundar men Albin skötte sig exemplariskt...



 Lite gräs måste han få i sig på morgonen







Största hindret och böket vad gäller att ha elrullstolen här inne är faktiskt Iris. Hon är alltid i vägen och vägrar att flytta på sig när matte antingen ska ut eller in. Så många gånger matte nästan har kört på katten men hon flyttar sig inte ändå. Hon sitter alltid i dörröppningarna, antingen innanför ytterdörren eller in till vardagsrummet där rullstolen förvaras. Matte får kliva ur rullstolen och sjasa bort henne men hon är lika fort framme och springer i vägen igen...




När Albins runda var klar satte matte på regnskyddet på rullstolen och det var väl tur för hon hann knappt in förrän det började regna


Vid elvasnåret upphörde regnat tillfälligt så då blev det en ny promenad för mig. Jag hade absolut ingen lust att gå ut för jag kände att det kunde börja åska och regna precis när som helst men matte tvingade mig som vanligt..




Inte ville jag gå i det våta gräset heller





Albin spanar in de två små ettriga hundarna som bor i grannhuset



Albin har ett par bestämda platser där han alltid bajsar och det här är ett av dem. Matte stannar alltid till där men idag behövde han tydligen inte göra sina behov just då så han tittar lite frågande på matte: Kan vi inte fortsätta?




Nästa hundmöte som också gick över förväntan bra eftersom det var en golden, en ras som han har så svårt för..




...och så måste han stå och filosofera en stund som vanligt





Matte var tvungen att dammsuga. Det gick inte att skjuta upp längre för vi fäller så mycket hår. I vanliga fall brukar matte dammsuga varje dag men med det onda och mycket svullna benet samt andnöden har hon inte kunnat göra det på ett par dagar. Hon var helt slut efter den proceduren. Det kändes som om hon hade sprungit ett maratonlopp redan efter halva lägenheten och då ska man veta att matte har sprungit många långlopp genom åren. Det kan man inte tro idag...

Man kan ju också undra hur lång tid det kommer att ta innan sjukgymnasten hör av sig? Matte var ju tvungen att gå på sjukgymnastik innan läkaren kunde skicka remissen till ortopeden..


Jag har jättemånga mjukisdjur och jag är så rädd om dem allihop men den här är min absoluta favorit. Jag la den i soffan när matte dammsög så den inte skulle försvinna. Iris undrar nog varför den ligger där men får gärna vakta den...





Matte var även tvungen att rengöra förfiltret i luftrenaren och jag lovar att hon kan en massa fula ord, inte för att det är svårt att rengöra filtret men varje liten rörelse är oerhört ansträngande och smärtsam...








Som vanligt blev det en lättlagad middag, ugnsbakade rotsaker och grönsaker med Kabanosskorv. Till det sallad och senap.







Jag väntar nu bara på kvällsrundan så jag får mitt kvällsgodis någon gång. Undrar hur långt jag måste gå den här gången? Nu har det i alla fall klarnat upp lite och det är ju bra...









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar