"Twingly statistik"

måndag 12 augusti 2019

Lite dramatik...långpromenader...schnauzer...vatten...




Det blev lite dramatik när matte och jag skulle ut på morgonrundan som nu har blivit en mycket längre promenad. Vi hade precis rundat huset då vi hamnade mitt i en utryckning av brandbilar som skulle in på vägen som vi var på väg ut i....




Brandlarmet hade gått på vår nya fina skola här intill oss. Vi såg dock ingen eldsvåda eller någon rök...



När matte sedan tog ut Albin blev förstås han intresserad av all uppståndelse...

Troligen var det ett falskt alarm men två timmar senare hände samma sak igen, utryckande brandbilar i full fart till skolan men det måste ha varit något fel på larmet. Brandmän och personal från kommunen gick igenom hela skolan. De verkade koncentrera sig på köket o matsalen...




Långpromenad vid 11-snåret...



...och så gäspar vi som vanligt



....och så måste han förstås stå och filosofera en stund





...och sedan var det min tur att få en långpromenad men något kortare än Albins och det är jag tacksam över...

Vi mötte en kaxig högljudd liten schnauzer som tydligen trodde att han var något. Så uppkäftig han var och varför ska den äldre hundägaren ha hunden i flexikoppel när han knappt orka hålla i honom och låter hunden hoppa och gapa i utsträckt koppel hej vilt. Inte bara jag utan matte blir också irriterad på det..Han hade inte fått med sig hunden om inte vi hade åkt därifrån...Trist också att en del hundägare skaffar sig fel ras, schnauzern är en aktiv hund som kräver en hel del stimulans för att må bra och det tror inte matte att den här hunden får...







Albin har varit ute på en längre promenad på eftermiddagen men det har inte jag för när det blev min tur kom värsta regnskuren och då håller jag mig hellre hemma...



Vem har varit här på min toaplats undrar Albin? Nej, nu får jag gå till ett annat ställe...



Albin kollar om schäfern ligger ute i sin trädgård men det gjorde han inte denna gång





Robban skulle lossa sitt gods tidigt i morse på terminalen i Göteborg. Det lutar neråt till lastkajen och där var fullt med vatten. Han var ju tvungen att lossa lasten så det var bara att ta av sig strumpor och skor och kavla upp byxbenen och kliva runt i det iskalla vattnet. Där det var som djupast gick det upp till knäna... Kul start på morgonen och det var ju inte lite gods heller 😃





Han är fortfarande i Göteborgstrakten och vet inte hur sent han kommer till Örebro för att sedan när han har ställt av långtradaren kan åka hem? Han är i alla fall ledig i morgon och på onsdag...







Jag lär få gå kvällsrundan först eftersom det var ett tag sedan jag var ute. Hoppas bara att det inte regnar och att inte matte drar iväg på någon längre sträcka...









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar