"Twingly statistik"

tisdag 18 april 2023

Promenader o åter promenader..revir....blommor...

 

Albin skulle ju få gå sin långpromenad lite tidigare på förmiddagarna men idag blev det precis tvärtom. Han kom senare än vanligt och det för att matte först bakade en blåbärspaj och sedan fixade statistiken från föregående veckas försäljning på caféet.


Den populäraste lunchrätten förra veckan var "Spagetti med köttfärsås", tätt följd av fredagens "Pepparrotskött, potatis och kokta grönsaker". Flest besökare kom på fredagen, tätt följd av lördagen. Måndagen/Annandag Påsk var caféet stängt.





Ja, det går en hund där framme och vi ska inte komma ifatt den, sa matte



En klass hade lektion utomhus och tydligen var den lärarlös. Vissa av eleverna gjorde allt annat än pluggade. De for omkring och tjoade och tjimmade. Albin var tvungen att hålla koll på vad som hände.




Intressant verkligen



Jag blev verkligen utskälld när vi passerade en trädgård. En hund blev helt "galen" när den fick syn på mig. Han vaktade väl sitt revir men jag brydde mig inte alls..



Det var 12 grader men det blåste friska vindar, så det kändes inte alls så varmt, långt därifrån...




Matte åkte iväg och hämtade penséer och 20 liter blomjord, som hyresvärden delar ut till sina hyresgäster varje vår...






Vi fick komma ut på en promenad när matte kom hem...Först gick Albin och hans huvud gick som en propeller som vanligt..


Jag vill gå hem nu...











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar