"Twingly statistik"

fredag 14 april 2023

Regn o blåst...hundmöten...diet

 

Det har varit ett riktigt ruskväder idag även om vi klarade oss från de värsta regnskurarna när vi var ute. Matte fick ta på sig vinterjackan igen, för det var riktigt kalla vindar också....



Man kan i alla fall vara säker på att vi inte kommer att se till så många hundar ute en sådan här dag. Jag mötte en på långpromenaden, en vit liten trasselsudd som hade åsikter om mig


Inte fick jag gå till caféet idag heller





Och Albin fortsatte med sina undersökningar







Efter våra långpromenader åkte matte över till caféet för att handdiska och plocka i disk i diskmaskinen. Allt går inte att diska i maskinen, så det var en del att göra. Matte hade också med sig en bunt beställningsformulär till alla beställningar på smörgåstårtor som Lena får.

Lena och Robban var ensamma på caféet idag. "Dagens lunch" var pepparrotskött, kokt potatis och kokta grönsaker. Det var populärt. Mitt i lunchen kom försäljaren från Coca Cola också och skulle prata beställningar. Lite olämplig tid kan tyckas.

Dessutom ska Lena förbereda smörgåstårta för 18 personer tills i morgon. Det blir nog nattarbete för henne. Matte kan inte förstå att så många äter smörgåstårta? Själv gillar hon inte det...





Matte var väl borta i drygt 1,5 timme. När hon kom tillbaka tog hon först ut mig på en promenad....



...och sedan Albin. Han fick möte med en Siberian husky som hastigt dök upp. Albin tänkte uppföra sig på ett mindre bra sätt men matte fick stopp på honom i tid. Så bara ett hundmöte var fick vi idag och då har vi gått två längre promenader var...





Efter dagens aktiviteter blev matte tvungen att vila, så vi fick kvällsmaten lite senare än vanligt och det var inte alls kul. Jag var ju som vanligt helt utsvulten. Det var faktiskt en dam som frågade matte igår om jag inte hade gått ner i vikt? Och matte svarade att jag går på diet för att jag går upp i vikt så lätt, så inte undra på att jag alltid är hungrig. Ännu så länge får jag mitt kvällsgodis i alla fall och det är ju en himla tur det....









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar