"Twingly statistik"

söndag 16 april 2023

Vårtecken...hälta...busiga Iris...

 


Dags för morgonrunda....


...då såg vi årets första vårblommor





Albin haltade rejält på höger framben, så han fick göra sin morgontoa på gräsmattan vid gaveln på vårt hus. Sedan fick han gå hem igen och vila sitt ben. Vet inte vad som har hänt, men han får hälta i just det benet lite då och då. Matte masserar hans ben varje kväll och har inte märkt något "konstigt". Han verkar inte ha ont i alla fall. Nu haltar både matte och Albin på höger ben och det ser ju lite fånigt ut.





Han har fått gå två kortare promenader under dagen och då i sakta mak


Intressanta dofter var han tvungen att undersöka ändå...





Jag blev förstås tvungen att gå min vanliga långpromenad och sedan en kortare på eftermiddagen.


Jag hittade också intressanta dofter...


...på alla möjliga ställen


...det var på den här bänken som dobermannen satt på igår. Han som gjorde utfall mot Albin..


...den här stenen hade jag lite svårt att slita mig ifrån





Ett annat vårtecken är att motorcyklarna har kommit fram. Det mullrade högt här utanför för ett par timmar sedan och det visade sig vara ett gäng motorcyklister som var på väg till caféet. Ett par amerikanska bilar dök också upp...




Iris var busig igår kväll. Grannen ringde på dörren för att ge matte lite matbröd som han brukar göra på lördagarna. Medan matte står ute i trapphuset och pratar med honom, tycker hon sig se något i ögonvrån, något som rör sig i trappan. Det var Iris som var på väg upp till våningen ovanför och hon hade kommit en bra bit upp. Hon smet förbi mig när jag låg i dörröppningen och vaktade. Matte fick lägga ifrån sig brödet och tyst smyga sig upp för att få tag i henne, vilket inte var det lättaste, då matte knappt kan gå i trappan men hon lyckades i alla fall..



Den katten är så nyfiken och orädd och jag kan tänka mig att hon tänker så här om sig själv.....




I kväll startar finalspelet i hockeyallsvenskan mellan MODO -DIF. Bäst av sju matcher gäller och första matchen spelas i Örnsköldsvik. Må bästa lag vinna!


 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar