"Twingly statistik"

torsdag 13 april 2023

Promenader....däck...ryck

 


Vi mötte en äldre dam som matte förstås var tvungen att prata med. Damen tyckte att jag är en fin hund och försökte på alla vis att få min uppmärksamhet men jag var inte intresserad utan demonstrativt vände jag ryggen till. Jag ville att matte skulle sluta att prata så att vi kunde fortsätta promenaden så att vi kom hem någon gång..


Några intressanta dofter tog jag mig tid att undersöka i alla fall...




Nu låter det konstigt från något däck på elrullstolen också. Matte plockade bort några småstenar ur bakdäcken men det blev inte bättre. Matte ska be Robban kolla senare när han får tid...



Det var fasligt vilken trafik det var nu då och inte stannar någon bil för att släppa över oss heller...





Det blev stopp vid de 24 lyktstolparna idag också...



...och det obligatoriska trädet



...och stenen



Det var inte lätt för matte att hålla i våra koppel idag eller göra något annat med vänster hand överhuvudtaget och det beror på att när Albin och hon var ute igår på långpromenaden igår så tvärnitade han plötsligt mitt i språngmarschen för att han fick vittring på en doft och det kändes i mattes hand och arm.  Resultatet blev att matte vaknade vid tretiden i natt av en hemsk smärta och stor svullnad vid tummen/handleden. Precis där hon fick en allvarlig senskada för mycket länge sedan och som då tog månader att läka. Matte har använt sitt tum/handledsskydd som hon använder nattetid, hela dagen idag.

Vi måste gå till vänster om elrullstolen för matte måste gasa och köra med höger hand. Ja, nu har väl matte snart ont i alla kroppsdelar men man ska känna att man lever som hon säger...








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar