"Twingly statistik"

tisdag 17 augusti 2021

Halsband....sen promenad/regn...klappa hunden....

 


Igår när Albin var ute på långpromenaden upptäckte matte att han saknade sitt halsband. Matte letade överallt när de kom hem, men inget halsband fanns. Hon tyckte att det var konstigt eftersom det är ett vanligt läderhalsband med hål i. Han har aldrig tappat eller fått av sig halsbandet tidigare....

Hur som helst när vi hade gått alla våra promenader under dagen och jag skulle gå kvällsrundan, upptäcker matte att jag har två halsband på mig. Det var Robban som tog morgonrundan och då har han satt på mig både Albins och mitt halsband på mig. Han måste ha varit väldigt trött. Matte upptäckte det av en slump, då mitt halsband täckte över Albins så att det inte syntes...






Idag kom vi ut sent på våra långpromenader, eftersom regnet vräkte ner på förmiddagen. Inte förrän vid lunchtid blev det uppehåll så att man kunde vistas ute...



Jo, det går en liten hund där borta....






Albin blir lire osäker när ungdomar springer omkring och gapar och stimmar.....





Idag började skolorna här i stan och det märks för varenda parkering är upptagen..Det är bilar överallt...

...och apropå bilar så skulle matte och jag gå över ett övergångsställe. Det kommer två bilar, en cyklist och en mopedist. Den enda som stannade och släppte över oss var tjejen på mopeden som kom sist i raden...De har inget trafikvett i den här stan..



Jag gillar inte när barn kommer springandes och frågar "Får jag klappa hunden? Det hände både mig och Albin idag. Jag är så glad över att matte alltid säger "Nej, hon eller han vill inte" för matte vet att vi inte vill det. Och barn accepterar det. Matte blev faktiskt full i skratt när en grabb artigt sa: " Ursäkta att jag störde. Det var inte meningen"




Vad gör de för något på fotbollsplanen?




Först tänkte matte "De kan väl inte ha idrottslektion första dagen i skolan" men sedan upptäckte vi att de hade någon sort av välkomstlekar och roliga aktiviteter för sig...Såg ut att vara elever i mellanstadiet...Tur att det hade slutat att regna...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar