"Twingly statistik"

lördag 7 augusti 2021

Promenader...sopor...ösregn....många bilar

 



Albin och matte får möte med en Siberian husky och hans cyklande husse. Albin uppförde sig mycket bra... 





Här spanar han in en större svart hund som syns på långt avstånd...




Han måste ju kolla in om de har någon hund med sig men det var bara en barnfamilj...








Jag gillar inte ljudet från mopeder och nu kommer det några mot oss. Vi stannar tills de har åkt förbi...




De har städat vid sopcontainrarna ser jag..Det brukar vara ganska så skräpigt här annars......



Matte hade massor av förpackningar som skulle kastas. Annars brukar Robban göra det men han har aldrig tid, eftersom han jobbar jämt...



Äntligen på väg hemåt och det var väl tur för vi hann precis in, innan regnet plötsligt vräkte ner...












Albin blir lite osäker när det regnar så hårt men att lämna balkongen frivilligt gör han inte i första taget.....




Idag var det tur att Robban fick hjälp av sin kompis vid stekborden. Kompisen har semester och skulle ha åkt till Norge idag men sköt upp resan tills i morgon i stället när han fick höra att det var cruising på gång och många fina bilar skulle komma till torget och caféet. Polisen sa att det kunde röra sig om cirka 100 st som skulle dyka upp men det var nog hälften, kanske lite fler, tror matte. Många ändå med tanke på vädret och det räckte nog mer än väl för personalen på caféet. Som vid förra cruisingen reducerade de antal rätter som kunde beställas....




Herregud, så många bilar. Det tar tydligen aldrig slut...




....matte och jag kollade runt på bilarna. Många var riktigt fint bevarade....








Det var bilar överallt och då har matte bara tagit bilder på de som stod på torget...




...och många var ute och tittade trots att regnet öste ner









Det var lite jobbigt att titta på alla bilar i regnet och så var det några som ville hälsa på mig. Tack o lov säger matte att jag inte är så social av mig, om de nu inte har något gott att bjuda på förstås....


Och regnar gör det fortfarande. Jag är rädd att jag måste ut i blötan igen, då det är dags för kvällsrundan...




Bild från Radiosporten

Matte såg lagfinalen i hoppning och den blev en riktig rysare. Grattis till Henrik von Eckermann, Peder Fredricson och Malin Bayard Johnsson. Så strongt gjort!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar