"Twingly statistik"

tisdag 10 augusti 2021

Långpromenader...regnskurar/åska...

 


Dags för långpromenad....



Albin kollar in pensionärerna som spelar boule. De var ett riktigt stort gäng där idag...



...och så hör han en hund som skäller någonstans





...och där kommer mannen i elrullstolen med sin lilla hund



Det blev tvärnit när han upptäckte sitt eget pälshår sedan i förrgår och som har blåst över gångvägen...







Sedan var det min tur att gå ut men jag var inte så pigg på det. Jag kände att oväder var på gång....



Jag fick gå nästan samma långpromenad som Albin och upptäckte också hårtussar från honom...




Väntar medan matte plockar upp efter mig men nu vill jag gå hem....



...men självklart blev det ett stopp vid Ica. Matte hade skickat efter kosttillskott och de kom till Budbee Box som har installerats i Ica-butiken. Det här företaget ska väl konkurrera med Instabox antagligen...


Problemet är att man vet inte vilken lucka det är som öppnas när man slår in koden och det var första gången för matte. "Tjong", luckan öppnades med en väldig fart och det var en hårsmån från att matte höll på att få den i huvudet. Nästa gång vet hon att hon måste stå en bit därifrån om hon nu hinner flytta på sig. Det är i alla fall bekvämt....Instabox på Coop är långsammare...





Det dröjde inte länge förrän regnskurarna kom och avlöste varandra men vi hann i alla fall hem....och dessutom började det att åska även om den bara hördes på långt håll.....



Jag har tillbringat resten av dagen gömd inne i duschen. Jag gick dock ut för att äta kvällsmaten. Den ville jag inte missa...


...Albin har inte lämnat balkongen trots ösregn och åskmuller. Däremot fick matte ta in tvätten som hängde på tork. Hon hade  hängt upp den precis innan vi tog våra promenader... 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar