"Twingly statistik"

måndag 23 augusti 2021

Knölar/djurkliniken...kloklippning....kattsand...mätare...

 




Det är riktigt skönt väder nu på eftermiddagen, sol och 19 grader. Det tycker Iris också som är mer ute på balkongen nu än i somras då det var så varmt...









Klockan 08.15 var vi på djurkliniken i Arboga. Veterinären skulle undersöka Albin. När matte beställde tiden så hade han en stor vagel på vid ena ögat. Den hade torkat ut och var pytteliten nu men däremot upptäcktes en större vagel under övre ögonlocket på andra ögat. Dessutom har Albin fått två nya knölar på bröstet. I mars 2020 opererade han bort en ögonlockstumör och en knöl på bröstet som visade sig vara en fettknöl. Nu trodde veterinären att de nya knölarna också var fettknölar men man vet ju aldrig. Hur som helst togs nya blodprover och så upptäcktes ett litet hål i en tand. Albin ska tillbaka för borttagning av tandsten och lagning av tanden men datum är inte bestämt ännu..Tur att han är försäkrad för matte fick ändå punga ut med närmare 5000 kr efter direktreglering med försäkringsbolaget. Blodprov och sedering är inte billigt precis......

Både jag och Albin klippte klorna också. Inte så himla kul men jag fick i alla fall godis för att jag var duktig.....

Och både jag och Albin har behållit matchvikten, även om matte tycker att jag borde gå ner något kilo till, Albin väger 27,3 kg och jag 23,7




Robban har precis släppt av oss och kånkat in Albins specialfoder och kattsand och ska till caféet för att jobba. Det är första gången som matte köper kattsand efter Leos bortgång i oktober 2020, så Iris är inte speciellt dyr i drift varken vad gäller sand eller foder, vilket däremot Leo var....



Leo

2008-11-19  -  2020-10-22



Vi saknar honom allihop, ja kanske inte Iris så mycket som nu vågar röra sig fritt och ta för sig på ett helt annat sätt





Matte tog ut mig på en långpromenad medan Albin fick lägga sig i sitt sovrum för att sova. Han fick en stark sedering och var fortfarande lite groggy. Det är verkligen märkligt att han frivilligt går i på djurkliniken, hälsar på personalen, väger sig men får sedan rena paniken så fort han kommer in i undersökningsrummet...För övrigt har han en mycket duktig och kunnig veterinär...All personal på den här kliniken är mycket trevliga






Här ligger jag utanför apoteket. Matte var in och köpte en blodtrycksmätare. Matte blev besviken när hon öppnade kartongen för det saknades en nätadapter. Hon åkte ner med mätaren, eftersom det inte gick att komma fram på telefon.. Farmaceuten sa att det bara skulle vara batterier till denna men matte stod på sig. Varför står det i bruksanvisningen om adaptern och det finns ju även uttag för den. Kvinnan kollade på nätet och såg att det finns nätadapter men den är ett tillbehör och det är inget som apoteket säljer eller kan beställa. Hon såg att apotea.se har den, så matte får beställa en därifrån men matte tycker att det borde finnas med då mätaren i alla fall kostar en tusenlapp. På mattes tidigare mätare följde adaptern med. Det är samma märke och den förra var till och med billigare. 






Albin sov till 15-tiden. Då tog matte ut honom på en långsam promenad



Kan jag sätta mig eller inte? Han gillar inte när det finns folk i närheten när han behöver uträtta sina behov...




De tog bara rundan runt ishallen och fotbollsplanerna för Albin var fortfarande lite seg...






Nu får vi möte med flat coated retrievern. Han brukar inte bry sig om mig och jag inte om honom...



Nu har de målat övergångsstället så att det syns ännu tydligare men tror ni att bilisterna stannar ändå när vi ska över. Fem bilar körde förbi när vi stod vid trottoarkanten och väntade...












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar