"Twingly statistik"

söndag 29 augusti 2021

Promenader o åter promenader...

 


I morse tog matte morgonrundorna, eftersom Robban får sovmorgon på söndagarna, då caféet inte öppnar förrän kl 11.00




När jag var klar med min runda skulle matte ut med Albin men han undrade mest vad hon hade där inne att göra och då var klockan ändå redan nio. 




När matte hade fått på honom halsbandet la han sig ner igen och var inte det minsta intresserad av att gå ut.....




Väl ute visade det sig att han var jättenödig. Två stora högar gjorde han ifrån sig...









När han sedan skulle gå långpromenaden kom de inte långt innan han skulle vila i skuggan. Nog för att solen sken men så varmt var det inte...




Här fanns det en mycket intressant doft som han måste undersöka mycket noga




Matte tror att det var en Munsterländer som Albin fick syn på. Hur som helst hade matte inte sett den tidigare. Det har kommit många nya hundar i stan...








Och sedan var det min tur att gå ut....




Det var den minsta chihuahua jag någonsin har sett. Den hade en jättefin tröja på sig...




Idag blev jag också lite sugen på fräscht gräs som kommit upp




Och här ligger jag utanför Coop. Vi mötte "Bingomannen" i morse och matte lovade att köpa en Bingolott av honom. Inte för att hon tror att hon vinner men det gynnar i alla fall fotbollen här i stan. Det är inte ofta matte kollar på BingoLotto men i kväll är det Sven Ingvars som gästar programmet och de är ju bra. 







Och här sitter jag utanför Lenas Torgcafé och känner att det doftar jättegott där inne, men inte sjutton fick jag något...

Matte har varit där två gånger idag för att lämna lappar som hon har skrivit information på. Först fick hon skriva att renskaven är slut och ny leverans kommer på tisdag em. Renskavsrullen är verkligen populär. Folk åker långväga för att äta det. 
 


Dessutom kommer de att börja servera entrecote med pommes frites/strips, bearnaisesås/vitlökssmör och sallad från och med i morgon, så matte skrev ut den informationen också.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar