"Twingly statistik"

fredag 13 augusti 2021

Händelselös dag....bara promenader...fredagen den 13:e

 



Albin är ute på sin långpromenad



De boende på demensboendet var inte ute idag trots skönt väder. Märkligt

Albin stannar till här varje dag för att undersöka vilka det är som har markerat revir innan han själv gör det...







Och så blev det min tur......





Vi tog en sväng förbi sopcontainrarna. Matte behövde kasta plastförpackningar och glas...Jag kollar när de tömmer en klädinsamlingsbox. Ser ut att vara många som har skänkt kläder..









Det är inte kul att stå bakom Albin när han sprider jord och annat skräp omkring sig. Det har jag erfarenhet av när han tar i för kung o fosterland...Matte böjde sig för att plocka upp efter honom och efteråt var hon tvungen att putsa glasögonen rena...




Albin kollar in ett stort gäng med grabbar som kommer från sporthallen. Det är tydligen ett idrottsläger här, troligen över helgen. De kom igår och äter och sover i skolan. Det brukar anordnas läger här, antingen i fotboll, handboll eller innebandy. Matte gissar på att det är handboll denna gång.....



Jag tror inte heller att det är ett fotbollsläger även om de är på fotbollsplanen nu. De verkar bara ha löpträning och en massa andra aktiviteter för sig och jag ser inga fotbollar...




Det har inte hänt mycket idag precis mer förutom våra promenader, 21 grader, mulet och skönt väder...




Står utanför Torgcaféet en stund. Matte fick en t-shirt av Lena men den var för liten, så den måste bytas...






Det är fredagen den 13:e. Vad kan gå fel?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar