"Twingly statistik"

lördag 14 augusti 2021

Mycket hård blåst....tovor/vaktar Iris....hög smäll...ösregn




Vilken blåst det har varit idag och är fortfarande, nästan stormbyar emellanåt. Just när det blåste som värst öppnade matte munnen för att säga något. Det skulle hon inte ha gjort för det blåste in sand i munnen på henne....






I morse skulle Robban klippa bort tovor ur Iris päls. Först försökte han utan halskrage på katten men det gick ju inte lång stund förrän hon försökte bita honom.


Det ser ut som om Robban håller på att strypa katten men så illa var det inte..Iris är hal som en ål och inte ett dugg samarbetsvillig när det gäller pälsvård. Först lät hon som om hon var fly förbannad och sedan skrek hon som om hon blev misshandlad. Självklart blev jag orolig och började skälla på Robban. Jag ville att han skulle släppa katten. Rent kaos alltså. Matte försökte lugna mig och Robban Iris. Även om jag inte gillar närkontakt med katten så vaktar jag ju henne också förstås.



Hon hade nog ont av tovorna. Robban fick bort två stycken och då lugnade hon ner sig....








Knattefotboll på gång...



Inga dementa ute idag heller. Det beror nog på den hårda blåsten...



Albin är verkligen en hund som håller koll på allt som sker runt omkring honom...







Medan matte var ute med Albin hörde jag en jättehög otäck smäll. Jag gömde mig i duschrummet och fick sällskap av Iris. Hon undrade nog mest vad jag gjorde där? Där satt vi när matte kom hem med Albin...







Det verkar vara ett tjejläger här också. Jag såg dem igår också...Det är mycket idrott och läger i den här stan men så finns det många fina anläggningar också som ligger intill varandra....



Vi stannade till en stund tills kvinnan hade fått in sina två hundar i bilen. Hon hade svårt att få med sig den ena större hunden när den fick syn på mig. Kvinnan hade lite svårt att gå så matte ville underlätta det för henne....





Precis när matte skulle ta en promenad med Albin strax efter 14 så öppnade himlen sig och regnet vräkte ner. Till och med Albin tyckte att det var lite obehagligt eftersom det smattrade och blåste hårt mot balkongräcket. Matte tog in honom från balkongen. Han fick vänta med promenaden och jag också, tack o lov...Regnskurarna har sedan avlöst varandra och det ösregnar igen....Nu tyckte jag att det mullrade också. Inte kul alls!








Albin har lämnat lite kvar till mig av kvällsmaten. Han är inte speciellt förtjust i grönsaker...








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar