"Twingly statistik"

måndag 9 augusti 2021

Långpromenad....otrevlig hund/attack....rönnbär...grönsaker...

 



Albin är ute på långpromenaden på förmiddagen...





Många hundar verkar ha revirmarkerat på den lilla grönskan som fanns på den för övrigt leriga marken, så då måste Albin också göra det efter det han han noga hade undersökt det hela...




Albin tyckte att nu fick det vara nog med utrensning av pälsen. Det blåste ganska så friskt, så matte fick det mesta av pälshåret på sig oavsett på vilken sida av Albin hon ställde sig...







Och så var det min tur att gå ut. Det var riktigt skönt väder, mulet och 18 grader




När vi hade kommit en bit på väg på vår vanliga promenadrunda, fick matte sms om att paketet med den plastade frottén till Iris hade kommit. Självklart hade paketet kommit med Schenker till den lilla butiken på andra sidan av stan. Matte vände och så fick jag ta den riktigt långa promenaden dit i stället...




Det bästa med den promenaden är att vi passerar flera skogsområden och där får jag vittring på mycket intressant, så det tar sin lilla tid när jag är med.....



Här skulle jag kunna vara hur länge som helst....




Väntar medan matte är inne och hämtar ut sitt paket...




På hemvägen passerade vi förbi kyrkogården....






När vi närmar oss en större vägkorsning så ser både matte och jag att vi kommer att få möte med en karl, två mindre barn och en hund, troligen en labradorkorsning modell större. Hunden gick och lunkade avslappnat bredvid hundägaren. Precis när vi nästan är i jämnhöjd, slänger sig plötsligt hunden rakt ut utan minsta  förvarning mot oss och ska hugga mig. Herregud, så arg han var. Tur att matte reagerade snabbt. Hon körde fram så att hunden hamnade på fronten och högg i korgen på mattes rullstol i stället. Hundägaren blev lika överrumplad och bad om ursäkt. Matte är glad att jag höll mig så lugn och att det inte var Albin hon hade med sig, för då hade situationen blivit klart mycket mer svårhanterlig. De två små barnen blev förstås förskräckta...

Det är faktiskt första gången som jag blir attackerad av en annan hund...Vilken otrevlig hund...






Vila efter den långa promenaden och hundattacken....






Sedan kom regnet. Matte tog ut Albin på en kortare promenad i regnet men jag slapp gå ut på eftermiddagen.....






Det ser ut att bli mycket rönnbär i år...







Vi har precis ätit kvällsmat och Albin lämnade kvar broccolin som blev kvar efter mattes middag....



...självklart åt jag upp den. Det är nyttigt med grönsaker








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar