"Twingly statistik"

måndag 2 augusti 2021

Lugn trist helg....svalare....arga hundar...pälsvård...

 



Under den här helgen har det inte hänt mycket. I går fick Robban springa ifrån caféet för att rasta oss ett par gånger under dagen. Matte hade alldeles för ont för att kunna ta våra promenader. Kvällspromenaden blev hon tvungen att ta i alla fall, eftersom Robban och Lena jobbade ensamma på caféet och då kunde han inte komma ifrån...





Matte har tagit våra promenader idag, förutom morgonrundan som Robban tog med oss innan han skulle iväg till jobbet




Albin spanar in en flat coated retriever





...finns kanske något fräscht grässtrå?








Min tur att gå ut...Det är betydligt svalare ute, runt 15 grader och mulet




Jag fick syn på en ekorre på parkeringen och jag blev förstås eld och lågor och ville springa efter den. Det fick jag förstås inte göra. När den sedan klättrade upp i trädet började jag skälla av upphetsning....



Nu hör jag att de hamrar inne i byggnaden. Byggandet har stått stilla ett tag. Semestrar troligen...






Matte brukar alltid handla på Ica men var tvungen att åka till Coop för att köpa frukt och grönt. Det är så trångt på Ica, så hon vill inte åka in med elrullstolen där. Skönt att Coop finns ändå när hon inte kan gå. Deras grönsaksdisk är betydligt större än Ica:s så där finns mer att välja på...




Det var ett fasligt liv på hunden där borta...







Albin tror säkert att det är en liten hund som tjejen bär på men det var ett mjukisdjur...




Två små hundar rök ihop så det stod härliga till. Så argsinta båda två...Jag gillar inte när hundar bråkar men fick inte lägga mig i för matte...




Fler hundar som är på dåligt humör hör jag...







Matte kan ju inte bara sitta och det är ju inte bra det heller, hur ont det än gör. Varje månadsskifte rengör hon spisfläkten och kryddhyllan och så även idag men hon fick hoppa över de två översta hyllorna, då hon inte kunde ställa sig på stegen...






Iris skulle få lite pälsvård och det är något som hon inte alls gillar så hon är långt ifrån samarbetsvillig. Matte börjar tro att hon är håröm. Hur som helst lyckades matte kamma igenom pälsen efter många om och men och utan att bli sönderriven. Hon försökte bitas ett par gånger men matte reagerade snabbt. Hon har ett par tovor kvar. Matte måste få hjälp av Robban när han har tid och möjlighet för att kunna reda ut eller klippa bort dem...






Får väl titta lite på TV medan jag väntar på nästa promenad...



Albin tycker att det är skönt nu när det är svalare. Han lämnar inte balkongen i första taget...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar