"Twingly statistik"

måndag 8 december 2014

Carina....datorstrul...



Vi steg upp strax före sju som vanligt men det tog en timme innan matte kunde ta morgonrundan med mig. Hon har det skitjobbigt på morgnarna med hostan och allt slem. Mig gör det ingenting för jag har aldrig bråttom ut. Jag vill gärna leka med mina leksaker en stund när jag har vaknat….



Hur som helst så när vi var på väg hem igen upptäckte jag Carina på långt håll.  Jag blev jätteglad. Matte släppte kopplet så att jag kunde springa fram längs trottoaren till henne……











Carina hade kört skolbarn på morgonen och hade nu väntetid fram till 11-snåret  innan det var dags för nya körningar så hon kom hem till oss för att äta frukost.






Lite läskigt är det när bussen står på tomgång tycker jag men den behöver visst värmas upp innan man kör....
















Någon timme senare kom Robban. Han var minst sagt dötrött så honom har jag inte sett så mycket av idag. De hade haft jättemånga larm under natten och hela helgen. 

Det har inte hänt så mycket mer. Matte och jag har varit ute på de dagliga promenaderna. Vi mötte en jättesöt liten taxvalp men den blev rädd när hon såg mig så jag vände mig om och låtsades inte se henne. Matte tycker att jag är en klok hund eftersom jag aldrig provocerar andra hundar……













Det är fortfarande något knas med mattes dator. Hoppas att Robban kan fixa det i helgen för då är han tydligen ledig. Irriterande är det verkligen…….















Nä, nu är det dag för en tupplur igen.........





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar