"Twingly statistik"

fredag 19 december 2014

Vilket himla oväsen...dörrbyte






Oj, vilken dag? Jag är helt slut fast jag egentligen inte har gjort någonting….…….

Klockan åtta i morse bröt helvetet löst. Då kom en karl och skulle byta ytterdörr åt matte. Jovisst, han var väldigt trevlig men vilket himla oväsen han ställde till med.
Matte fick plocka bort alla kläder och skor för det skulle damma jättemycket och det gjorde det verkligen….

Karln var tvungen att ta bort dörrkarmarna för att sedan stabilisera dem med bättre material. Snacka om att det var ett jättejobb och vilket jäkla oväsen det medförde. Jag lovar att hela huset måste ha vaknat. 




Jag höll mig inne i vardagsrummet tillsammans med matte och katterna fick vara i mattes sovrum, vilket sociala och nyfikna Iris inte alls gillade.. Det hördes tydligt och klart när oväsendet hade lagt sig och karln nästan var klar med sitt jobb. Det tog hela förmiddagen och ända fram till lunch. Leo var nog rädd för han gillar inte heller höga ljud så han låg nog under sängen.



Daloc säkerhetsdörr

Fint blev det i alla fall med den nya dörren. Och matte har redan märkt att det är mycket tystare här inne. Man hör inte längre när porten slår igen och springet i trapphuset som tidigare så matte är mycket nöjd.











Matte tog en promenad med mig. Robban skulle sedan skjutsa matte till apoteket och till ICA. Dessutom var matte iväg och köpte en julklapp och ett nytt skoställ till hallen.. Det tog mycket längre tid än vad de hade räknat med. Mycket folk överallt. Och på ICA mötte de Carina som skulle storhandla inför julhelgen. Det slutade med att matte också handlade mycket mer än vad hon hade tänkt. Inte nog med att de kom hem med massor av kassar, de hade med sig en gran också, om än en mycket liten sådan för vi får inte plats med någon större modell.





Robban tog en kortare runda med mig medan matte lagade middag. Robban hade bråttom för han skulle iväg och jobba nattpass igen så han var tvungen att åka strax efter 16 så han fick slänga i sig maten.. Jag tyckte att han såg trött ut när han gick.















Matte har inte hunnit städa utan ska göra det i morgon och det behövs verkligen. Tur att hon inte hade julstädat ännu för snacka om att det blev dammigt efter dörrbytet……..











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar