"Twingly statistik"

måndag 29 december 2014

Köldkramp....kyckling...



Det var riktigt kallt ute i morse, -13 grader….Jag fick köldkramp i ena framtassen…Det gör faktiskt ont. Matte masserade försiktigt med sin mjuka vante så att vi kunde fortsätta rundan……..








Carina kom hit och käkade lunch. Hon är svår när det gäller mat men matte hade gjort en kycklingsallad och den gillade hon. Matte sparade faktiskt kyckling till mig också…. så gott!

Carina jobbade men hade flera väntetider mellan körningarna så hon kom hit lite senare också…….

Vi har bara tagit kortare promenader idag med tanke på köldkrampen och så har matte huvudvärk. Hon har haft det de senaste dagarna och hon misstänker att det beror på julgranen men hon vill ha kvar den över nyårsafton.












I morse blev matte tvungen att ta tvättstugan för Iris hade pinkat ner hela sitt handduksförråd. Så jobbig hon är den katten som inte kan pinka i kattlådorna men jag har faktiskt sett att hon gör det också så det är bara en dumhet från hennes sida. Egentligen ska matte tvätta i morgon bitti och då tar hon resterande tvätt....




Bädden som Iris envisas att kissa i. Matte kan inte ta bort den för då använder Iris hennes säng som toa i stället.














Nej, nu är det dags för sista kvällsrundan……Usch, ut i kylan och mörkret igen....Fördelen är att jag får den goda kycklingpinnen när jag kommer in.....















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar