"Twingly statistik"

onsdag 10 december 2014

Ruskväder.......kloklippning.....Nobel.....



Snacka om att det var riktigt otäckt väder här idag. När vi kom ut i morse blev jag ordentligt rädd för det smällde och brakade överallt. Det var stormvindar så grejer flög omkring och regnade gjorde det också. Matte valde att gå en annan och kortare morgonrunda med mig för det var inte helt lätt att ta sig fram…….

Carina kom som vanligt efter morgonturen med skolbarnen som hon kör denna vecka. Hon hade köpt med sig bröd till frukost men matte hade redan käkat så hon fick äta själv.


Jag hade tid för kloklippning på djurbutiken. Carina skjutsade oss dit för annars hade matte ändrat tiden till en annan dag eftersom hon inte ville ge sig ut i detta väder. Det är en bit att gå från lokalbussen och till djurbutiken....Nu skjutsade Carina oss ända fram.....



Jag tvekar lite innan jag går in i bussen...




...jag är inte van vid att det är så många trappsteg i bussarna...men det gick ju bra....


Idag trilskade jag lite när det var min tur. Jag tänkte inte följa med in i ”klipprummet” men jag fick ge mig som vanligt…….











Det har inte blivit några längre promenader idag och det är jag glad över för jag vill inte gärna vara ute i ruskvädret...Både matte och jag hoppas att det är bättre i morgon.......



Igår var det betydligt skönare väder. Ja, då sken till och med solen på förmiddagen……

Carina var här då också i väntan mellan körningarna…….


Carina har visst olika bussar varje dag...den här har jag inte sett förut....






På väg hem till oss......













På eftermiddagen gick vi till närbutiken för att matte skulle skicka iväg ett paket.....kollar på ett gäng grabbar som busar med varandra.......sedan tog vi en längre promenad......




...men här fanns spännande dofter också......
















När Robban kom hit efter jobbet idag så fixade han datorproblemet. Det tog flera timmar men nu funkar det igen, peppar, peppar…….













Nä, nu ska jag ta en tupplur medan jag väntar på att matte ska gå och lägga sig.......Hon kollar på Nobelfestligheterna.....







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar