"Twingly statistik"

söndag 14 december 2014

Lite längre bilresa......



Idag har vi gjort en lite längre biltur. Matte skulle göra ett besök i Sollentuna och Robban var snäll och skjutsade henne dit. Det är åtta mil dit så det blev några mil innan vi var hemma igen........


Matte har gått en rastrunda med mig innan vi går in på parkeringen där Robban har fixat till bilen. Han fick skrapa rutorna för första gången....Alltså, jag vill inte gärna gå fram till bilen som står på tomgång.......lite läskigt är det.....




Robban ropar på mig men jag tvekar...jag gillar inte att åka bil.....



Till slut springer jag fram till honom ändå.....



Jag försöker övertala Robban att vi ska strunta i bilfärden.....men det hade jag ingenting för....Robban lyfte in mig....och då var det lika bra att sitta stilla och snällt....

 Jag fick faktiskt jättemycket beröm för att jag var så lugn och duktig i bilen. Det var första gången som jag satt ensam i baksätet. Tidigare har ju matte suttit bredvid mig men nu ville hon sitta fram…...Lite spänd var jag men det gick ju bra…….












Under den timme som matte var hos personen som hon skulle besöka gick Robban och jag en promenad runt om i området. Där fanns jättemånga nya dofter som jag ville undersöka så vi gick inte så fort. 

Vi mötte en liten westievalp som nödvändigtvis var tvungen att hälsa på mig. Jag var inte lika entusiastisk. Först morrade jag åt henne men Robban tyckte att det var onödigt av mig att uppträda så mot den lilla tjejen. Hon hette dessutom Iris, precis som våran katt. Till slut hälsade jag lite försiktigt på henne men bara en kort stund förstås....Robban skulle naturligtvis stå och snacka med hundägaren en stund för han har alltid gillat den hundrasen....fattar inte varför?


Hur som helst var jag dötrött när vi kom hem. Jag slocknade direkt…….














Någon timme senare dyker Carina och Nicklas upp. Nicklas hade köpt en ny bil igen och nu ville han ställa in sommardäcken i förrådet som matte har fixat till dem. 

Det är tredje bilen som Nicklas har haft sedan maj månad. Först hade han ju Volvon som han fick av Robban. Den blev ju skrotad efter att han hade krockat med ett rådjur. Sedan köpte hans pappa en annan begagnad Volvo till honom men det var ett dåligt köp. Bilen gick sönder stup i ett så den sålde han billigt och nu har han alltså köpt en mycket välvårdad Volvo här i Nynäs. Nu hoppas jag att den håller ett tag framöver…….


Nicklas stack iväg till sina kompisar i Handen och Carina stannade kvar och åt middag här. Hon åkte hem efter någon timme för hon ska ju upp och jobba tidigt i morgon bitti igen…..













Det är tydligen inte bara matte som är sportintresserad. Leo följer handbollsmatchen Sverige-Frankrike och som de svenska damerna vann......Igår låg han och kollade på skidtävlingarna.....

















Jag har precis kommit in från kvällsrundan och känner mig fortfarande dötrött…….Jag blir faktiskt fort mentalt trött så vila är viktigt för mig…….Hoppas att matte ska gå och lägga sig snart.....












Glad 3:e advent









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar