"Twingly statistik"

torsdag 11 december 2014

Sol...hundar....kött.....



Vi gick en tidig morgonrunda för matte skulle ha tvättstugan igen. Hon tvättade ju i tisdags men orkade inte ta mer än två maskiner då så det blev ytterligare två idag. Ändå finns tvätt kvar för hon har lovat Robban att tvätta hans arbetskläder men det får bli på tisdag. Tur att han har flera ombyten…….

Idag var det betydligt skönare väder även om det blåste en hel del men det var inte lika starka stormvindar som igår….och solen tittade till och med fram på förmiddagen……





Undrar vad det är för en liten vit hund som kommer där borta? Och nu kommer det en tax också.....



.......och där borta går den ilskna schäferblandisen......Tikens matte kan inte hantera henne så bra tycker varken matte eller jag.......



Oj, vad många hundar det var ute nu. De dyker tydligen alltid upp när det är fint väder...... där kommer det en golden. Jag trodde först att det var Timo men det var det inte.......synd...



Stopp vid närbutiken för matte skulle hämta post igen....


Jag känner mig lite osäker för det sitter en stor schäfer bunden vid postlådan. Han ser inte riktigt pålitlig ut tycker jag......Skönt att matte kom för nu vill jag gå hem......













Matte åkte in till köttbutiken och beställde en julskinka.  Hon är inte så förtjust i skinka själv men det är ju ett måste på julbordet. 

Carina och Nicklas ska vara här på julafton. Robban jobbar hela dagen och kan inte komma förrän sent på kvällen och då vill han väl ha lite sill och skinka.











Matte skulle även köpa kött till mig men det fanns inget kvar till försäljning. Däremot fick matte en påse kött som butiksägaren hade lagt undan till sin egen hund. Det var väl snällt att hon tänkte på mig i stället och att matte fick den helt gratis också…….




Ja, det har doftat så himla gott i köket när matte har tillagat maten. Jag får inte smaka av den förrän i morgon för nu fick jag sista färskfodret till kvällsmat. Matte ska sluta med färskfodret, åtminstone för tillfället  eftersom hon inte får ner vikten på mig. Jag vägde mig igår i djurbutiken och nu hade jag ökat ½ kg igen…Det går åt fel håll säger matte trots mindre portioner än vad som rekommenderas……ja, ja, jag ser fram mot att äta mattes hemlagade mat igen…..Den är ju faktiskt godare också....














Vi har precis kommit in från en runda så nu  är jag både mätt och belåten. Tänkte ta och vila en stund.....















Matte ska kolla på hockeymatchen Djurgården – Modo. Den sista hockeymatchen före jul.



Robban ville ju gärna se matchen också men han ringde nyss. Han skulle ha slutat för en halvtimme sedan men är nu på väg från Nynäs in till SÖS på blåljuslarm så det blir övertid som vanligt…….Hoppas att han hinner se något av matchen i alla fall men om inte DIF vinner så är det kanske lika bra att han inte gör det……Då slipper han irritera sig på alla misstag som spelarna brukar göra menar jag…..









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar