"Twingly statistik"

onsdag 17 december 2014

Skapligt väder....ensam hemma.....



Vi har tagit de vanliga promenaderna. Det har varit skapligt skönt väder…..Hörde att det snöade i Stockholmstrakten men vi har inte fått något ännu…..Hoppas att den kommer hit också även om nu inte matte vill det......




Ser kallt ut i vattnet.....



Och vem är det som kommer där borta? Nej, det var ingen hund som jag känner igen.....




Igår var Carina här igen. Hon käkade frukost och sov en stund innan hon skulle iväg på nästa körning....Hon får gå upp jättetidigt på morgnarna så det kan vara skönt med en vilopaus.....

Idag hade hon en längre körning så då kunde hon inte komma.....









Igår var jag för första gången ensam hemma en kväll. Det var lite läskigt eftersom jag inte gillar mörkret. Nu hade matte förstås tänt flera lampor och radion stod på för att det inte skulle vara så tyst. Katterna låg bara och sov så då gjorde jag det också men tiden gick så jag undrade när matte skulle dyka upp. 





Matte var på julkonsert på Cirkus. Den var tydligen jättebra. Jag blev i alla fall jätteglad när hon klev in genom dörren.....













Vi kom alltså sent i säng och efter bara ett par timmar så började mattes hostattacker igen och de ville aldrig sluta. Vi var dötrötta i morse när vi gick upp vid sextiden men matte orkade inte ligga kvar. Jag la mig i och för sig i soffan medan matte försökte ladda upp för morgonrundan. Det tog väl dryga timmen ungefär. Hon käkade frukost innan vi gick.



Promenad vid tiotiden....









Och nu ska vi gå sista kvällsrundan......Äntligen säger jag för jag vill ha min kycklingpinne.......










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar