"Twingly statistik"

torsdag 4 december 2014

Datorstrul......


Mattes dator har strulat de senaste dagarna så jag har inte kunnat blogga…..

Det har inte hänt så mycket, åtminstone inget spännande……Vi har gått de vanliga promenaderna..... 


Matte snackar med en äldre dam men jag vill gå vidare....




Här verkar det finns någon spännande doft ........




Riktigt intressant var det faktiskt.....





Oj, nu ska visst matte snacka med nästa människa......så jobbigt, jag vill fortsätta.....



Inte fanns det något godis i det här trädet heller....







Jag mötte Timo igår men då nonchalerade jag honom. Jag låtsades helt enkelt inte se honom trots att han ville hälsa på mig…….Jag uppträdde precis likadant som han gjorde sist vi träffades……Jag krusar minsann inte.......















I tisdags var matte borta jättelänge. Hon var hos sin naturläkare inne i Stockholm. Matte fick bland annat en hostmedicin som hon ska ta var tredje timme. Den verkar effektiv för hostan har avtagit men fram på småtimmarna sätter den i gång igen. Matte får upp hur mycket slem som helst och det verkar vara väldigt jobbigt men det måste väl komma upp kan jag tänka mig..……matte mår i alla fall bättre och det är ju huvudsaken......














Sedan uträttade hon en del ärenden till den sjuka grannen, köpte en adventsstjärna, hämtade ut post och så mediciner på apoteket. Självklart fanns inte den viktigaste medicinen utan måste beställas så matte fick åka dit igår kväll igen för att hämta ut den…….
















Och Robban har jag nästan inte sett till alls. Han bara jobbar och jobbar fast han har skitont i sin nacke och knappt kan röra på huvudet……..och det lär dröja tills nästa vecka innan han lär kunna gå några promenader med mig för han har ett mastodontpass över helgen igen då han jobbar både dag och natt……

Matte säger att det är fullmåne på lördag så de lär ha mycket att göra på ambulansen för det brukar aldrig slå fel....


















Leo stirrar ut matte för det är matdags men matte sitter bara och kollar på TV:n. Leo missar aldrig mattiderna och det gör inte jag heller men jag är inte lika envis och påstridig som han är......
















Nej, nu ska matte och jag ta en promenad igen. Vi ska tydligen stanna till vid närbutiken för matte ska hämta ut ett paket där igen......








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar