"Twingly statistik"

lördag 27 december 2014

Julhelgen....


Jaha, så var juldagarna över för den här gången……På julafton var det barmark men på juldagen kom det lite snö i alla fall även om det inte var mycket precis….kallare har det också varit de senaste dagarna……just nu är det -7 grader här……




Promenad på julafton



Kollar på några fåglar som knallar runt inne i trädgården....












Carina och Nicklas kom hit strax före Kalle Anka på julafton och senare på kvällen kom Robban som hade jobbat hela dagen. Vi väntade med julklappsutdelningen tills han kom….




Jag fick tre mjukisdjur, en björn, en hare och en igelkott. Jag har aldrig tidigare fått så många saker på en gång.....



Matte, kan jag få ta mina leksaker nu?




 Jag blev jätteglad för leksakerna men plötsligt blev jag så himla trött så jag somnade mitt bland alla  sakerna och sov ganska så länge, ja, ända tills Carina och Nicklas skulle åka hem……..Då fick jag ta min sista kvällsrunda.....




Nicklas fick mest julklappar. Det var många fina grejer så han var nog nöjd han också och matte fick bland annat ett gäng böcker så nu har hon lite att läsa….














Morgonpromenad på juldagen....




Vad gör dom inne på fotbollsplanen? 






Det är en hundägare som lydnadstränar sin border collie klockan nio på juldagsmorgonen......Det var riktigt kallt då....




Vattenpölarna hade frusit till is....och matte höll på att frysa fingrarna av sig. Hon har tydligen slarvat bort sin ena varma  handske.....




Senare på juldagen fick jag ha mitt täcke på mig....skönt



Underbart skönt väder ändå trots den plötsliga kylan....



På juldagen slappade vi mest även om matte och jag var ute på flera promenader i det fina vädret. 














Vi var ute en hel del igår också innan matte skulle iväg på julkonsert, Elvis Christmas i Sorunda kyrka.





Robban och Carina var också där. De var redan framme vid kyrkan när matte kom. Robban åkte direkt från jobbet och Carina hemifrån sig. Matte fick ta två bussar för att komma dit så hon tyckte att det var skönt att Robban kunde skjutsa hem henne sedan för det blåste kallt.


 Carina köpte en cd-skiva av honom. Robban passade på att ta en bild på dem....


Det var en fantastisk kväll sa matte och det tyckte även Carina och Robban hörde jag. Det är andra året som Henrik Åberg är i kyrkan och nu hoppas de på att det blir en tradition. Han sjunger kusligt likt Elvis i flera låtar och han verkar vara en riktigt skön kille. Platserna var slutsålda sedan länge och många blev besvikna för att de inte kunde få tag i biljetter.











Idag är Robban ledig. Eller ledig och ledig? Han har jouren på Sjöräddningen sedan sex i morse och i ett dygn framöver. Det har varit lugnt under dagen men han måste hela tiden vara beredd att på kort varsel kunna ge sig iväg. Han följde i alla fall med på en något längre promenad vid lunchtid. Solen tittade fram och det var jätteskönt ute…….


Först blev jag rädd att vi skulle åka i bilen men Robban skulle bara lägga in något i den....puh, så skönt.....




Det har kommit lite mer snö men inte är det mycket inte...


Vi stannade till vid närbutiken för Robban skulle in dit...















Nu har jag käkat kvällsmat och känner mig mätt och belåten. Jag har faktiskt fått lite julmat, köttbullar, prinskorv och lite skinka och det tackade jag ju inte nej till…

Matte säger att julmaten är slut nu. Det finns bara jättelite skinka kvar….så synd säger jag även om matte tycker att det är jätteskönt……Hon är inte så mycket för julmat har jag förstått……





Nä, jag ska ta en tupplur nu igen...



Matte ska kolla på ishockey, Juniorkronorna som möter Danmark i JVM. Matchen börjar strax...












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar