"Twingly statistik"

söndag 7 december 2014

Glad 2:a advent......trots trist väder....


Matte är fortfarande jättesnorig och nu har hon hostat i fem veckor. Även om hostan har avtagit mycket under dagtid så är nätterna fortfarande  jättejobbiga med allt slem som hon får  upp. Inte blir hon bättre av det här råa vädret heller. Matte kan knappt andas när vi kommer in efter promenaderna så vi har inte varit ute på några längre promenader den här helgen men på flera korta i stället…..




Matte och jag kollade en stund på en hundägare som tränade sin duktiga hund i lydnad......

Förresten har matte lärt mig att backa... Vad nu det ska vara bra för? Matte säger att jag är riktigt duktig även om det krävs en hel del tålamod från hennes sida innan jag fattar vad hon menar men jag är ju inte van att lära mig saker. Det gör inget säger hon utan det får ta den tid det tar......





Spännande dofter gillar jag och de finns precis överallt....




Igår stod  den här mannen och fiskade vid småbåtshamnen......Undrar om det blir något napp?




Och idag hade han bytt plats. Alltså, det var inget vidare väder när vi gick här förbi. Det var snöblandat regn som piskade hårt i ansiktet.....




Jag hatar regn och jag hatar alla vattenpölar











Igår var Carina här i ett par timmar. Hon hade haft en körning till Sala på morgonen. Sedan skulle hon hämta något företag  härifrån Nynäs och som skulle till Stockholm så hon väntade på den körningen hos oss.




Carina skjutsade matte till ICA för hon behövde köpa lite inför middagen som hon skulle bjuda Carina på innan hon måste åka och jobba.. Det blev pannbiff, sås och potatis. Såg ju gott ut……..men jag fick nöja mig med den vanliga maten och det gick ju bra också........




Jag hade sällskap av två nyfikna katter när det var dags för kvällsmat...De hade redan käkat......














Idag har matte mest ägnat sig åt skrivarbete som hon måste få klart…….

















Vi kom precis in från kvällspromenaden. Usch, så trist väder. Kolsvart och det regnade en hel del så jag pinnade på som sjutton för att rundan skulle gå fort. Matte hade satt på sig sina gummistövlar men det visade sig att den ena stöveln har gått sönder så hon var  helt genomblöt om den ena foten…Det är ju stora vattenpölar överallt och matte ser ju så dåligt i mörkret så hon klev ju rakt i en ….
















Robban har jobbat hela helgen och nu är det dygnspass som gäller. Har jag tur får jag träffa honom i morgon men då är han väl så trött så att han inte orkar gå någon promenad med mig är jag rädd för……Han har ju ont i nacken och i halsen också så han vill nog sova för han ska jobba på tisdag igen…….












Glad 2:a advent !









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar