"Twingly statistik"

tisdag 30 december 2014

Jag ska bo på hotell.....fyrverkerifritt



Det hade kommit lite snö under natten och det var inte lika kallt idag, bara 0 grader men det kändes kallare eller råare rättare sagt……










Carina hade en annan buss idag igen....




Carina hade samma körningar som igår så hon dök upp två gånger idag också. 

Och matte har fortfarande ont i huvudet. Om det beror på julgranen eller något annat är svårt att veta. Nicklas ligger  sjuk hemma som många andra gör.. 












Robban har de senaste dagarna kört i skytteltrafik till sjukhusen med sjuklingar men även med offer för trafikolyckor…..skönt att han är ledig i några dagar efter dagens pass men han jobbar över som vanligt.













Robban har tagit ut semester över nyår. Han och jag ska bo på hotell. Hans tjej, Cilla och hennes hund Affro ska följa med. Vi ska bo på Clarion hotell, Arlanda för att jag och Affro ska slippa nyårsfyrverkerierna. 

Vilket bra initiativ av hotellet att tänka på oss djur. Jag blir jätterädd av raketerna och fyrverkerierna men stackars Affro blir helt panikslagen.  Tidigare har Cilla varit tvungen att droga ner sin hund över nyårshelgerna men vill slippa det i år.
  

Det är 360 hundar och två katter inbokade på hotellet.  Det ska bli så spännande…..Vi hundar ska visst få en doggybag hörde jag…..

Jag längtar redan dit för jag hörde att det smällde här utanför nyss så jag ville inte gå ut när matte sa att det var dags för en promenad…….Vi ska gå ut lite senare i stället och då hoppas jag att det är lugnt......






Egentligen skulle matte och jag åka dit men hon avbokade sitt rum så nu får jag följa med Robban i stället. Matte stannar hemma hos katterna så slipper de vara ensamma.















Matte hoppas på att det blir en lag med begränsad tid för fyrverkerier och raketer framöver. Och det hoppas jag också. Det är inte kul det här för oss djur.


Jag vill till sist önska alla ett Gott slut och ett Gott Nytt År!














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar