"Twingly statistik"

fredag 2 januari 2015

Så skönt att slippa nyårsfyrverkerier.....


Jag önskar att alla hundar hade haft det lika lugnt och skönt under nyårshelgen som jag har haft det….



Myser i hotellsängen













Robban och jag åkte hemifrån vid 13-tiden på nyårsafton...



Precis när jag satte mig i bilen så avfyrades det en raket här i området så jag blev lite skraj förstås.


Vi åkte och hämtade Cilla och Affro.. Vi tog en liten promenad tillsammans innan vi åkte vidare mot Arlanda. Affro fick sitta i skuffen för jag vill inte sitta där bak.





Först undrade jag var vi var när Robban parkerade i garaget under hotellet och ännu mer fundersam blev jag när jag fick syn på alla hundar inne i hotellfoajen. Jag är inte så förtjust i stora hundsamlingar precis och det är ju inte så konstigt. Alla hundar har inte varit så snälla mot mig tidigare. Jag lugnade dock snabbt ner mig. Hundarna var ju kopplade. Där fanns hundar av alla möjliga storlekar och sorter. Några småhundar skällde förstås men både Affro och jag uppförde oss fint under hela besöket.













Även om Affro muttrade lite när hon fick syn på sig själv i speglarna som fanns i hissen. Vi bodde tio våningar upp med världens utsikt. Snacka om att det var knäpptyst inne i hotellrummet. Inte ett knyst hördes, inte ens från flygplanen som lyfte utanför.



Utsikt från rummet....












Affro


Är riktigt trött....

Både Affro och jag slocknade ganska så fort. Hon i sängen och jag på en jätteskön matta på golvet.



Dags för rastrunda...




Vi var ute ett par gånger för att rasta men för övrigt höll vi mest till på rummet. 



Vi provligger sängen.....





......och den var skön....













Cilla och Robban hade room-service så de käkade en jättegod tre-rätters-supe´ på rummet tillsammans med oss hundar men jag fick förstås käka min gamla vanliga mat som matte hade skickat med. I ärlighetens namn ska jag erkänna att jag fick smaka en bit av Robbans oxfilé och den var riktigt god.



Vi har varit ute på en rastrunda mitt i natten.....














Hur som helst så trivdes vi jättebra. Vi ska åka dit nästa nyår också och det ser jag fram mot. Hotellet ska skicka ett mail och tala om när det är dags för oss att boka. Det gäller att vara ute i mycket god tid……



Somnat för natten....








Vi hundar fick en doggybag med massor av godis o tuggben och andra grejer som en blinkreflex, en hundduk av microfiber, en reseskål att ha vatten i och massor av bajspåsar, ja, jag vet inte allt…..












Matte har haft det lugnt och skönt hon också.



Så här aktiva var Iris och Leo vid tolvslaget när det var full fart på alla fyrverkerierna här utanför....De brydde sig inte ett skvatt


Katterna brydde sig alltså inte ett dugg om några smällare eller fyrverkerier utan de låg och sov större delen av nyårshelgen. Matte tror att de saknade mig för till och med Leo glömde bort mattiderna och det har väl aldrig hänt förut…..












Idag fanns inte tillstymmelse till snö kvar. +6 grader varmt och vattenpölar....och överallt låg rester från fyrverkerier och raketer.....så skräpigt......och så skönt att jag slapp vara här då......










Carina jobbade idag och hon var här mellan nio och två idag då hon hade väntetid mellan körningarna. 

För övrigt har jag slappat en hel del. Även om det var en lugn nyårshelg så tog resan på krafterna. Jag somnade direkt när jag kom hem igår.......men roligt har jag haft.....













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar