"Twingly statistik"

torsdag 29 januari 2015

Regn.....vatten....antidrag-sele



I natt och idag har det regnat och matte hoppas att det regnar ännu mer så att all snö och is försvinner…..Nu är det bara knagglig is på de flesta gångbanorna där det inte är barmark……








Här var det mycket snö häromdagen....











Igår mötte vi Carina  vid parkeringen igen. Hon var här i ett par timmar innan det var dags för henne att jobba igen…….Hon hade fått ett flertal små flaskor med Loka-vatten som hon gav till matte. Carina dricker aldrig vatten så hon ville inte ha dem men matte dricker desto mer. Vatten är ju så himla gott tycker jag även om matte tycker att jag är lite dålig att på att dricka....



Carina har precis parkerat bussen....


Hoppas att hon kommer snart....





Nu går vi hem för att käka frukost....















Vid 15.30-tiden åkte matte in till Globen för att kolla på invigningen och isdansen i konståknings-EM så jag fick vara ensam hemma med katterna igår kväll men det gick ingen nöd på mig..
























Robban gick en långpromenad med mig vid fyratiden på eftermiddagen innan han skulle åka och jobba nattpass. Jag märkte inte ens när matte kom hem senare på kvällen. Jag hade somnat bredvid Leo i soffan.














Idag var Carina här i två timmar innan det var dags för henne att åka igen.  Det har inte hänt så mycket mer. 




Matte har städat och tidvis kollat på damernas konståkning. 

Vi har varit ute på våra promenader men det hände inget speciellt mer än det vanliga mötet med den ilskna schäfertikblandisen som alltid får ett hysteriskt utbrott när hon får syn på mig. Matte och jag stod stilla och lät dem passera på avstånd. Tiken hade nu en sele på sig, inte en sådan som jag har utan en antidrag-sele och så hade hennes matte dubbla koppel att hålla i. Alltså, det måste vara jättejobbigt att gå promenader med den tiken…..













Nu sitter matte och kollar på hockey igen, Djurgården – Luleå där de sistnämnda  leder och kommer att vinna. 

Matte är oerhört irriterad på DIF:s styrelse som har tagit många dåliga beslut den senaste tiden. Varför ändra på och förstöra ett fungerande lag?









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar