"Twingly statistik"

fredag 9 januari 2015

Struldag......





Sympativilar med matte som ligger i den andra soffan...




Det här dagen startade inte bra för matte och sedan fortsatte det enbart med en massa strul……

Det började med att matte beslöt sig för att ta tvättstugan för hon hade en hel del tvätt som hon ville få undan. Hon ville  bädda rent i sin säng och så hade Iris dragit ner en hel del handdukar som vanligt så hon kånkade ner smutstvätt till två maskiner. Men, det visade sig att  tvättmaskinerna var strömlösa. 


Det låg tvätt kvar i maskinerna sedan gårdagen från annan hyresgäst eftersom det inte gick att öppna maskinerna. Det var bara för matte att kånka upp med tvätten igen….Matte tänkte kolla om de funkar i morgon för det fanns en ledig tid då.











Vi gick ut för att gå morgonrundan och  det första vi möter är den hysteriska schäferblandisen. Hon blev minst sagt skogstokig när hon fick syn på mig men jag låtsades inte se henne utan matte och jag gick iväg med den skällande tiken och hennes matte efter oss. Det slutade med att vi ändrade vår runda och gick åt annat håll för att slippa ha dem i hasorna hela tiden.....











Matte skulle koka ihop lite ny god hundmat till mig och vad händer då? Jo, hon skär sig illa i vänster tumme så blodet forsade……Tack o lov kunde hon fixa i ordning maten med plåster på tummen och handen i en plasthandske…..





Vid lunchdags precis innan vi skulle gå ut på promenad får matte plötsligt ett kraftigt blodtrycksfall och måste lägga sig. Det visar sig senare att hon nu också har fått feber, något som hon aldrig brukar drabbas av  så matte har legat på soffan mest hela dagen.










Robban kunde gå en långpromenad med mig på dagen och sedan gick vi en kortare runda innan han åkte för att jobba så det har inte gått någon nöd på mig. Robban jobbar tre nattpass på raken nu över helgen.










Grannen fick åka hem från sjukhuset idag så i kväll behövde inte matte gå hem till katten. Matte var uppe hos honom i morse och då var matskålarna tomma igen så det är en matglad katt.















Nej, nu ska vi ta sista kvällsrundan och sedan får jag min goda kycklingpinne innan sovdags....






















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar