"Twingly statistik"

torsdag 8 januari 2015

Slask o snöfritt.....vårdhund..


Jaha, det var den snön…den försvann lika fort som den kom…trist verkligen......




Det var svårt att ta sig fram på morgonpromenaden. Vi kunde bara gå halva rundan för det var så ishala knaggliga gångbanor. Vi fick alltså vända när vi var halvvägs och gå samma väg tillbaka och där det inte var knagglig is var det jättestora vattenpölar…..


Senare på dagen hade det mesta av isen töat bort tack o lov så då gick vi en längre promenad…Det var 3 grader varmt så jag slapp täcket.  Skitig blev jag förstås. Lite trist nu när jag är nybadad men vad gör man?



Kort stopp vid närbutiken....




Där kommer en hund som jag inte känner igen....






Vi går ju oftast in genom källaringången. Matte blir ordentligt irriterad på alla cigarettfimpar som alltid finns på marken utanför dörren. De hinner inte sopa rent förrän det är fullt igen men man ser aldrig någon stå där och röka och ändå går vi den vägen flera gånger varje dag....mysko.....
















Carina var här och käkade frukost igen. Jag gillar när hon är här för jag får alltid smaka en bit även om inte matte gillar det. Det får jag av Robban också men aldrig av matte. Hon är så himla snål tycker jag fast hon säger att det är för min egen skull eftersom jag lätt går upp i vikt.

Carina hade nästan tre timmars väntetid mellan körningarna. Nu har ju skolorna börjat igen så hon kör skolbarn och pensionärer……

Apropå äldre personer så tycker Carina att jag skulle passa som vårdhund på ett äldreboende eftersom jag kan hålla på att kela hur länge som helst…..Matte tror också att jag skulle passa utmärkt som det om nu inte de gamla stoppar i mig en massa godis förstås........













Den sjuka grannen ringde. Hon hade blivit sämre igår under behandlingen så hon fick inte åka hem idag. Matte ska strax gå upp till hennes katt igen och ge den mat. Faten var helt tomma i morse när matte kom dit. Vet inte om katten hade varit för glupsk för den hade spytt på badrumsgolvet så matte fick göra rent där….













Robban har lovat att handla lite åt matte på ICA när han slutar, vilket kan skulle ha gjort nu men han ringde nyss. Han var på en överfull SÖS-akut med en patient så han jobbar över som vanligt. Hit ska man absolut inte åka, sa han….Tur att vi slipper det då….











Nu ska jag få min kvällsmat innan matte går upp till grannkatten......












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar