"Twingly statistik"

torsdag 15 januari 2015

Effektiv....stolpar.....



Kors i taket sa både matte och jag när vi mötte den ilskna schäferblandisen i morse och när tiken helt plötsligt satt helt tyst och stilla medan vi passerade förbi…Det har aldrig hänt förut men när vi var på avstånd hörde vi det välkända oljudet igen. Antagligen dök väl en annan hund upp ………




På hemväg mötte vi rottweilern och han gjorde utfall mot mig men som vanligt nonchalerade jag honom. Inte helt lätt för hans matte att orka hålla honom i halkan. Matte såg nu att han inte är en rasren rottis men vad gör det?












Matte har varit effektiv idag. Åtminstone tycker hon det själv.  Hon har kört tre maskiner tvätt. En maskin med Iris-tvätt, en med egna kläder och så en maskin med Robbans arbetskläder…….



Dessutom har hon fixat i ordning i källarkontoret och så har hon lagat ett lass god mat till mig………










Vi har varit ute på de vanliga promenaderna och ju längre fram på dagen desto sämre väder med stark blåst och halkan har blivit värre igen.



När jag går på fel sida av en stolpe måste jag själv komma på hur jag ska lösa problemet så jag kommer rätt igen. Matte hjälper mig inte utan hon står bara och väntar.....och detta  händer ganska så ofta. Ibland tror jag att matte gör det på flit......bra hjärngympa säger hon...




Ibland får jag kortslutning.......




.....men oftast löser jag problemet ganska så snabbt....och jag kom rätt denna gång också.....fast här fick jag syn på två storpudlar som jag måste kolla in först. Så ståtliga de är....












Matte kom nyss ner från grannens katt. Han är väldigt skygg för främmande människor när inte hans matte är hemma men i kväll kom han fram till matte och hälsade på henne….Så roligt sa matte som har haft en känsla av att katten är något deprimerad.  Han har mest legat i sin mattes säng och sett ledsen ut. Tidigare har han bara ätit av torrfodret men nu käkade han även av blötfodret….Det känns så skönt…..














Matte kollade tidigare på ett veterinärprogram och Leo tyckte tydligen att det var intressant. Han var extra uppmärksam när en katt undersöktes på behandlingsbordet.....















Nu ska matte kolla på hockey igen, Djurgården möter Linköping och det blir troligen inte någon lätt match för DIF.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar