"Twingly statistik"

söndag 4 januari 2015

Nybadad....bortsprungna hundar


Jag är nybadad. Visst, det känns rent och fräscht men jag är inte direkt så förtjust i att bli blöt. Jag fick beröm av Robban för att jag stod still i karet ändå. Det blev ett försenat julbad. Robban har inte haft tid tidigare och mattes rygg klarar inte av hundbad säger hon.

Matte blev riktigt glad för nu fick hon hela badrummet storstädat också......


Nybadad....och nu hoppas jag på att kvällsmaten serveras....












Det var riktigt skönt väder idag även om det blåste en hel del mellan varven. Solen tittade i alla fall fram och det var torrt ute.
  

Skönt med sol...



Kollar på grabbarna som är i skateparken....


Efter kl 15 på dagarna får bara skateboardåkare vara där...



...kul har de i alla fall....





Ett kort stopp vid närbutiken...matte skulle köpa grädde...












Hundar på rymmen i Nynäshamn...



Wilma

Nu har ännu en liten hund försvunnit här i Nynäs. Det är en svart dvärgpudel som heter Wilma. Den krängde sig ur sitt halsband igår vid 15-tiden och stack iväg. 

Hon är rädd för andra hundar och inte van vid trafik och känner inte heller till stan.. Hon var här för att trimmas och efter den proceduren smet hon iväg. Hon hade synts till utanför vårt hus igår kväll fick vi höra. 

Idag har matte och jag varit ute och letat och senare på dagen gick Robban en långpromenad med mig och då försökte även han hålla koll efter hunden men vi såg den inte. Nu är alltså två små hundar på vift här i stan…..



Barney är fortfarande på rymmen











Igår hände det väl annars inte så mycket. Vi gick de vanliga promenaderna mellan sportsändningarna på TV.


Iris och jag är inte så intresserade av sporten....



...men det är tydligen Leo










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar