"Twingly statistik"

onsdag 21 januari 2015

En trist dag....




Det här har varit en riktigt trist dag………..

I och för sig gillar jag att det snöar men det här är bara blöt snö som piskar en i ansiktet eftersom det blåser hårt också och det blir väldigt blött och slaskigt på marken något jag inte alls gillar……

















Robban är ledig idag. Det var bestämt att han skulle skjutsa matte till ICA kl 13 för att hon skulle storhandla både till sig själv och åt den sjuka grannen.


Matte gick upp till grannen för att hämta inköpslistan. Under tiden gick Robban en promenad med mig. Problemet var att Robban låste ytterdörren så när matte kom ner så kom hon inte in för hon hade inga nycklar med sig. Matte var inte glad eftersom hon fick stå i trapphuset och vänta en bra stund och där är det riktigt kyligt. Och inte svarade Robban på mobilen heller när matte försökte kontakta honom. Matte ville inte gå upp till grannen igen eftersom hon visste att grannen hade lagt sig för att vila…….Grannen hade varit på sjukhuset för behandling tidigare på morgonen så hon var ganska så medtagen.

Hur som helst kom de iväg till butiken men jag trodde aldrig att de skulle komma tillbaka. Det gick 2,5 timme innan de dök upp med alla sina kassar. Matte hade varit i djurboden också för att köpa kattsand. 



Meningen var att matte skulle hämta beställd kattmat till grannens katt men den hade inte kommit in ännu…….













Robban och jag gick en promenad igen…….Jag fick busa runt i snön men usch, så slaskigt och blött det var……Nej, det har inte varit någon kul dag…….

Enda glädjeämnet har faktiskt varit maten och jag har precis ätit kvällsmat....snacka om att steken är god.....Nu är det dags för lite vila igen innan jag måste ut igen....Hoppas att det dröjer......


Mätt och belåten....











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar