"Twingly statistik"

onsdag 7 januari 2015

Slappardagar.....äntligen snö....



Det har varit två slappardagar för matte och mig.. Förutom promenaderna har vi inte gjort så mycket. Matte har förstås kollat på skidtävlingar och igår var det även hockeymatcher på TV:n....





Igår på Trettondagen var det barmark om än frusen sådan.....Det var - 2 grader då....










Idag snöade det och det var 1 grader varmt. Jag blev jätteglad när jag kom ut och upptäckte snön fast matte var inte lika glad och då främst för att det blåste så blöt snö piskade henne i ansiktet och det var tydligen inte skönt….































Matte har precis varit uppe hos den sjuka grannens katt och gett den mat och gjort rent i kattlådan. Grannen måste ligga på sjukhuset i minst ett dygn för att få behandling så matte ska upp till katten i morgon bitti också….















Matte tycker att jag har en lite märklig stil när jag sitter i soffan men det känns skönt så jag sitter ofta så här........

......dessutom tycker matte att jag liknar hennes förra hund Jacinto ruggigt mycket i det mesta som jag gör och i sättet som jag uppträder mot omgivningen......Till och med Robbans tjej, Cilla nämnde det nu i nyår när vi var på hotellet.




Jacinto sitter här i valpen Yanas bädd



Söta Yana som tyvärr hade ett medfött hjärtfel och därför inte blev så gammal....


Iris tyckte aldrig om Yana och det var när hon kom som Iris började med att kissa i hennes bädd och sedan har fortsatt med dumheterna......det var för över tre år sedan och hon tycks inte ha några planer på att sluta med det........








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar