"Twingly statistik"

tisdag 13 januari 2015

Snorhalt.....slappardag




Jag vägrar att gå ut något mer idag sa matte efter morgonrundan som inte blev någon runda för det var SNORHALT ute så det var knappt så vi ens kunde ta oss ut från huset. 

Det gick inte gå den vanliga vändan utan vi fick ta oss uppför vägen här utanför bland bilar och bussar. Trottoarerna och gångvägarna var omöjliga att gå på. Att balansera på det  hala knaggliga underlaget var minst sagt livsfarligt….Hur som helst lyckades matte och jag ta oss in i ett litet skogsparti så att jag kunde göra mina toabestyr.

Robban var ledig idag så matte bad honom att ta hundpromenaderna med mig senare på dagen och det gjorde han. Nu blev det bara en längre promenad och ett par kortare. 



Själv har jag gärna legat och slappat i soffan medan matte har plockat ner alla julgrejer. Julgranen åkte ju ut redan på nyårsdagen men resten åkte ner idag.....













Matte har precis varit uppe hos grannkatten och gett honom mat. Han var jättehungrig och rusade fram till matskålarna på en gång. Grannen är på sjukhuset igen för en akut operation. Vet inte hur länge hon blir kvar där?…….Tur att matte kan serva katten….Lite trist är det att han ska behöva vara ensam bara…….










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar